رسانه های اجتماعی در دوران همه گیری ها با روان ما چه کرد؟

پژوهشگران پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با انجام یک پژوهش، با حضور بیش از هزار و پانصد نفر ایرانی ۱۸ تا ۶۵ سال به بررسی نقش رسانه های اجتماعی و پیامدهای سلامت روان مصرف کنندگان این رسانه ها پرداختند.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، پژوهشگران پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با انجام یک پژوهش، با حضور بیش از هزار و پانصد نفر ایرانی 18 تا 65 سال به بررسی نقش رسانه های اجتماعی و پیامدهای سلامت روان مصرف کنندگان این رسانه ها پرداختند.

نتایج این مطالعه که اخیرا در ژورنال معتبر Scientific Reports منتشر شده است نشان داد افرادی که بیشتر از این رسانه ها اخبار و اطلاعات مربوط به همه گیری کووید -19 را پیگیری می کرده اند، نسبت به سایرین اضطراب بیشتری را تجربه کرده بودند. این نسبت در مورد اضطراب بیش از 2 برابر و در مورد ترس نزدیک به 2 برابر بود.

یافته های این مطالعه همچنین نشان داد، اگرچه مواجهه با رسانه های اجتماعی میزان اضطراب و ترس افراد را افزایش داده بود، در عین حال موجب شکل گیری رفتارهای پیشگیرانه (شستشوی دست، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی) در مخاطبان خود شد.

این پژوهش با حمایت موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) انجام گرفت.

متن کامل مقاله از طریق لینک در دسترس است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا