تمدید فراخوان ارسال ایده و طرح برای جشنواره سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی

زمان ارسال ایده‌ها و طرح‌های فناورانه به جشنواره «سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی» تا ۱۴ مهر تمدید شد ضمن آنکه زمان برگزاری آن از شهریور به مهرماه تغییر یافت.

به گزارش سیناپرس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهلت ارسال طرح‌ها و ایده‌ها در نخستین جشنواره سایبان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی با محوریت طراحی سایبان مزارع کشاورزی و گلخانه‌ها تا ۱۴ مهرماه تمدید شد و زمان برگزاری جشنواره نیز از ۱۹ شهریور به ۲۶ مهر تغییر کرد.

همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به جمع مشارکت کنندگان در این جشنواره افزوده شدند.

نخستین جشنواره “سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی”، با هدف جذب و حمایت از ایده‌ها، طرح‌های فناورانه و خلاق در حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی، در محل پارک علم و فناوری نیرو مستقر در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

 جذب و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و خلاق در حوزه‌های سایبان در نمای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، سایه‌بان کولر آبی، کولر گازی و سایر تاسیسات برودتی و سایه‌بان در محل گذرهای عمومی، پارک‌ها، فضای سبز و نیز سایه‌بان خودروها از جمله محورهای این جشنواره است.

رویکردهای این جشنواره در جذب آثار، کارایی طرح، سبکی و مقاومت، سهولت در نصب و اجرا و بهره‌برداری، همچنین الگوبرداری از معماری ایرانی اسلامی، زیبایی بصری، سازگاری با محیط‌زیست و هماهنگی با المان‌های شهری، بهره‌مندی از مولفه‌های نوآورانه و خلاق نظیر مواد نوین، تکنیک‌های سایه‌سازی با سطح‌کمتر سایه‌بان و … است.

ارائه خدمات توانمندسازی، استقرار و اختصاص گرنت در راستای ساخت نمونه اولیه برای ایده‌های برتر، معرفی طرح‌ها و محصولات به ذی‌نفعان این حوزه، ارائه تسهیلات و پوشش ریسک تجاری‌سازی در راستای بازارسازی و بازاریابی برای طرح‌های برتر و جوایز ویژه و نفیس برای ایده‌ها و طرح‌های برتر اول تا سوم، از جمله مزایای حضور در این جشنواره است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا