اعلام آمادگی سازمان پژوهش های علمی برای انتقال تجربه به کشورهای منطقه

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در دیدار با سفیر سریلانکا در ایران گفت: این سازمان آماده است به به عنوان محوری اساسی در انتقال تجربه در زمینه های تولید دانش فنی با کشورهای منطقه همکاری کند.

ویشوانات آپونسو سفیر سریلانکا در ایران به منظور بررسی زمینه‌های همکاری دوجانبه علمی و فناوری از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.

این بازدید با حضور حسن زمانیان معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و همچنین نمایندگان وزارت امور خارجه، رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری (IORA RCSTT) ، معاونین و مدیران بخش‌های مختلف سازمان انجام شد.

زمانیان در این بازدید به دو رکن اساسی برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی فناوری این سازمان یعنی تولید دانش فنی و فراهم سازی امکان تبدیل دانش فنی به محصول نهایی به عنوان کلید موفقیت در عرصه علوم و فناوری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان می تواند به عنوان محوری اساسی در انتقال این تجربه با کشورهای منطقه همکاری کند.

وی آمادگی این سازمان برای همکاری‌های فنی – تخصصی در زمینه‌های مختلف علمی با کشورهای حاشیه اقیانوس هند و همچنین میزبانی برنامه های دوره ای این اتحادیه از جمله نشست‌های سالیانه گروه آکادمیک را اعلام کرد.

سفیر سریلانکا در ایران نیز ضمن استقبال از توضیحات و پیشنهادات رئیس پژوهش های علمی و صنعتی تاکید کرد: آمادگی بررسی هر نوع همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری با بخش‌های مختلف سازمان را دارد و به منظور سامان‌دهی به این همکاری‌ها، جلسات و بازدیدهای مشترک بیشتری در آینده نزدیک را پیشنهاد داد.

کشور سریلانکا طی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ ریاست دوره‌ای اتحادیه همکاری‌های‌ منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند را به عهده دارد.

براساس اعلام روز شنبه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، در این جلسه، سنجابی رئیس مرکز منطقه ای علوم وانتقال فناوری و شلماشی مدیر بخش همکاری های بین‌الملل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند.

این برنامه با بازدید سفیر سریلانکا و سایر میهمانان از تعدادی از طرح‌های پژوهشکده کشاورزی به پایان رسید.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا