درخواست زیمباوه برای پیوستن به بانک جدید بریکس

یکی از جدیدترین اتحادیه های بین المللی که متشکل از کشورهای برزیل، هندوستان، چین، روسیه و آفریقای جنوبی است، بریکس نام دارد که جنبه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را شامل شده و ایران نیز تلاش می کند به این اتحادیه ملحق شود. به تازگی کشور آفریقایی زیمباوه نیز از تصمیم خود برای عضویت در بانک بریکس خبر داد.

به گزارش سیناپرس، امرسون منانگاگوا، رئیس جمهور زیمبابوه گفت: برای پیوستن به بانک جدید توسعه بریکس  NDB  درخواست داده است.  بر این اساس گفته می شود، این کشور درخواست پیوستن به بانک جدید توسعه بریکس را به طور رسمی ارائه کرده و انتظار دارد برای پذیرفته شدن در بریکس از حمایت روسیه برخوردار شود. رئیس جمهور زیمباوه این اظهارات را در جریان دیدار دوجانبه اخیر خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سن پترزبورگ روسیه بیان کرد.

به گزارش سیناپرس، رئیس جمهور زیمبابوه یکی از رهبران متعدد آفریقایی است که در دومین مجمع اقتصادی و بشر دوستانه روسیه – آفریقا که روز جمعه پایان یافت، شرکت کرده بود. این مجمع پیش از پانزدهمین اجلاس سران بریکس که در اواخر ماه اوت در آفریقای جنوبی برگزار می شود، برگزار شده و کشورهای متعددی از جمله ایران امیدوارند در نشست آتی این اتحادیه در مورد عضویت آن ها تصمیم گیری شود.

بانک جدید توسعه بریکس یک موسسه مالی چندجانبه است که در سال ۲۰۱۵ توسط کشورهای بریکس یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تأسیس شد. هدف اصلی این بانک، تامین مالی پروژه های زیرساختی و توسعه پایدار در کشور های عضو بریکس و سایر اقتصاد های بازار نوظهور و کشورهای در حال توسعه است.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا