روسیه و کشورهای بریکس ایستگاه فضایی می سازند

یوری بوریسوف، مدیر عامل شرکت فضایی دولتی روسیه اعلام کرد: روسیه پیشنهاد ایجاد یک ماژول تخصصی اختصاصی برای ایستگاه مداری این کشور  داده است تا به کشورهای بریکس اجازه انجام تحقیقات علمی را بدهد.

به گزارش سیناپرس، اگرچه روسیه در حال حاضر یکی از شرکای اصلی ایستگاه بین المللی فضایی محسوب می شود اما این ایستگاه تا پایان دهه فعلی میلادی به کار خود خاتمه داده و از آن پس تمرکز کشورهای مختلف روی ایستگاه های فضایی خاص خود خواهد بود. در این میان روسیه نیز با برنامه ریزی گسترده ای قصد دارد ایستگاه مداری ویژه خود را در فضا تاسیس کرده و از سوی دیگر در پی تغییر در موازنه سیاسی بین المللی، این کشور در حال یارگیری برای فعالیت های آتی فضایی خود است. در این راستا رئیس آژانس فضایی روسیه خبر از همکاری این کشورها با کشورهای عضور بریکس داده و اعلام کرد این کشورها می توانند در مطالعات علمی ایستگاه مداری روسیه حضور داشته باشند.

بوریسوف همچنین گفت: من می ‌خواهم به شرکای ما در بریکس پیشنهاد کنم که این فرصت را برای شرکت در این پروژه و ایجاد یک ماژول کامل از طریق تلاش ‌های مشترک در نظر بگیرند. فرصت موجود بسیار مهم است و به کشورهای بریکس  این امکان را می ‌دهد تا به عنوان بخشی از پروژه ایستگاه فضایی روسیه از فرصت ارائه شده توسط ما در مدار پایین زمین برای اجرای برنامه‌ های فضایی ملی مربوطه خود استفاده کنند.

وی در ادامه توضیحات خود افزود که گام بعدی ایستگاه فضایی روسیه در مسیر توسعه فضاپیمای سرنشین دار خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، لازم به ذکر است که بوریسوف پیشتر گفته بود که روسیه به کشورهای آفریقایی فرصت مشارکت در پروژه ایستگاه مداری و ایجاد ماژول های ملی را پیشنهاد داده است. وی در خاتمه توضیحات خود افزود که روسیه برای همکاری در چارچوب تاسیس ایستگاه جدید مداری خود نه تنها با کشورهای آفریقایی، بلکه با سایر کشورهای متحد و دوست خود همکاری خواهد داشت.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا