ضرورت راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ای در حوزه‌های فرهنگی، هنری و فناوری دیجیتال

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ای، چند رشته‌ای در حوزه‌های فرهنگی، هنری و فناوری دیجیتال تاکید کرد و گفت: برای تحقق این امر باید گفتمان سازی صورت بگیرد.

محمدهادی زاهدی در در مراسم رونمایی از سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها که امروز در وزارت علوم برگزار شد، در خصوص اهمیت راه اندازی سامانه درگاه فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: سامانه های داده محور زمینه ساز تحلیل داده برای اتخاذ تدابیر، تببین راهبردها، تعریف ماموریت ها و پایش اقدامات هستند بر این اساس با بهره گیری از فرنما می‌توانیم اطلس جامع فرهنگی آموزش عالی که ویژگی بارز آن تغذیه شدن با داده های پویا بروز و تعامل با کنش‌گران این حوزه است داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: سامانه فوق، اطلسی چند لایه مبتنی بر ویژگی های محلی و منطقه ای است و این سامانه با هوشمندی بسیار خوبی طراحی شده است که از جمله آن بهره گیری تمام عیار از مفاهیم است. به گونه ای که می‌توان ادعا کرد این سامانه می‌تواند از جمله اقدامات موفق وزارت علوم در ارتقای شفافیت در عملکرد، اقدامات، تحقق اعتبارات، حمایت ها و پشتیبانی ها باشد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم تاکید کرد: وزیر علوم در تلفیق مفاهیم حوزه های مختلف و برون زایی مفاهیم جدید رقابتی هوشمندانه در آموزش عالی ایجاد کرد. در اینجا ما شاهد تلفیق و در هم آمیختگی متناوب فرهنگی هستیم، جایی‌که مفهوم فناوری فرهنگی و فرهنگ فناوری تجلی پیدا می‌کند در این شرایط درخواست دارم موضوع آمایش آموزش عالی، رشته‌های بین رشته‌ای و چند رشته‌ای در حوزه‌های فرهنگی و هنری و فناوری دیجیتال ایجاد شود که مصداق آن رشته ای با عنوان فناوری فرهنگ است.

زاهدی ادامه داد: برای ایجاد رشته های فوق باید گفتمان سازی صورت بگیرد نمونه آن سینمای کشور کره جنوبی است که توانسته است با همان مفاهیم و آموزش‌های فناوری و فرهنگ با هالیوود و بالیوود رقابت کند.

وی تاکید کرد: اگر امروز یک پیام رسان، یک سکو و سامانه دانشگاهی دیجیتال با یک آپ موفق می‌شود و تبدیل به برندی می شود مرهون اتخاذ راهبردهایی است که توانسته مخاطب را جذب و حفظ کند. بر این اساس پیشنهاد دارم این اتفاق خوب به سایر حوزه‌ها تسری پیدا کند از جمله در حوزه‌های آموزش عالی، زیرا که تحول در آموزش مبتنی بر آمایش سرزمینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا