کامپیوترهای امروزی دچار مشکلات گسترده ای هستند

اگر چه کامپیوترهای امروزی بسیار پیشرفته تر از نسل های قبلی خود هستند اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد: علیرغم پیشرفت ‌های گسترده در فناوری رایانه، ۱۱ تا ۲۰ درصد از زمان صرف شده در رایانه‌ ها صرف مقابله با خرابی‌ ها، خطاها و سایر مشکلات این سیستم ها می شود.

به گزارش سیناپرس، تیمی مشترک از محققان دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه روسکیلد در مطالعات خود دریافتند: تا ۲۰ درصد از زمان مفید کاربران  کامپیوترها صرف برطرف کردن خطاها و مشکلات رایانه ای شده و این موضوع منجر به اتلاف زمان، از دست دادن بهره وری و فرسودگی نیروی انسانی می شود.

پروفسور کسپر هورنبک، محقق ارشد این مطالعه در رابطه با موضوع فوق می‌گوید: آمار ۲۰ درصدی بسیار باورنکردنی بوده و این رقم بسیار بالا است. بیشتر مردم هنگام استفاده از رایانه خود دچار مشکلاتی می ‌شوند و این مشکلات می تواند شامل از دست رفتن اطلاعات مهمی که ذخیره نشده اند بوده یا بر اثر خطای سیستمی باشد که در یک لحظه بحرانی از کار افتاده است.

همه می ‌دانند که ایجاد سیستم‌ های فناوری اطلاعات منطبق با نیاز های مردم و عاری از خطا بسیار دشوار است، اما رقم این خطاها باید بسیار پایین ‌تر از رقم فعلی باشد.

این مطالعه شامل ۲۳۴ شرکت‌ کننده، از جمله متخصصان فناوری اطلاعات و کاربران رایانه ‌ای حرفه ای بود و موقعیت‌ هایی را شناسایی کرد که رایانه ‌ها از کار افتاده یا مانع از تکمیل کار می ‌شوند. مشکلات رایج گزارش شده شامل عملکرد کند سیستم، از کار افتادن موقت، خرابی و مشکل در یافتن عملکردهای ضروری است. با کمال تعجب، این مطالعه نشان داد که این مشکلات اساسی امروز نیز درست مانند ۱۵ تا ۲۰ سال پیش وجود دارند.

این مطالعه نشان می دهد: با توجه به اینکه ۸۸ درصد کارمندان در محل کار خود از رایانه استفاده می کنند، بخش قابل توجهی از یک هفته کاری عادی آن ها به دلیل مشکلات رایانه ای تلف می شود.

به گزارش سیناپرس،  محققان پیشنهاد سرمایه ‌گذاری منابع را در طراحی مجدد اعلان ‌های خطای سیستم برای محافظت از کاربران در برابر اطلاعات غیر ضروری و اجازه دادن به رایانه ‌ها برای حل مستقل مشکلات را پیشنهاد می ‌کنند. محققان همچنین برای رسیدگی به این مشکلات، پیشنهاد می ‌کنند که سازندگان سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری، کاربران را به گونه ای فعال ‌تر در طراحی و توسعه سیستم‌ های کامپیوتری درگیر کنند.

بررسی های این تیم مطالعاتی نشان می دهد مشکل در کاربران نیست، بلکه در خود سیستم ها است . به همین دلیل این مطالعه بر نیاز به سیستم‌های رایانه ‌ای بهبود یافته که نقص ‌ها را به حداقل می ‌رساند و تجربیات کاربر را بهبود می‌ بخشد، تأکید می ‌کند.

شرح کامل این مطالعه در  آخرین شماره مجله تخصصی ACM Transactions on Computer-Human Interaction منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا