رپورتاژ آگهی؛
نقش هدیه تبلیغاتی در شناخت برند و برندسازی

هدایای تبلیغاتی از کالاهای ارزشمندی هستند که شما به صورت رایگان به مردم می‌دهید بنابراین، مشتریان شما را به یاد می‌آورند و نام تجاری شما را به شیوه‌ای که برای رشد کسب و کارتان مفید است به دیگران معرفی می کنند.

شناخت برند و برندسازی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها امری بسیار مهم و ضروری است. یکی از روش‌های آگاهی‌سازی از برند، تبلیغات است و هدایای تبلیغاتی علاوه بر اینکه مقرون به صرفه و اقتصادی هستند قدرت بسیار زیادی نیز در این زمینه دارند.

بررسی نقش هدایای تبلیغاتی در برند سازی

معمولا یافتن بهترین استراتژی‌های بازاریابی برای افزایش شناخت برند و برندسازی کاری دشوار است. یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به این هدف، استفاده از هدایای تبلیغاتی جدید است. این هدایا محصولاتی هستند که شما می‌توانید پیام‌ها، آرم‌های تجاری و … را بر روی آنها حک نموده و به صورت رایگان در بین مخاطبان هدف توزیع کنید.

هدایای تبلیغاتی خلاقانه سوخت فروش ثابت، شناخت برند و برندسازی کمپانی‌ها است. این کالاهای منقش به برند و لوگوی سازمان شما در خانه یک مصرف کننده و مشتری هدف، به این معنی است که آنها به طور مداوم در حال تعامل و تجارت با برند شما هستند و کسب و کار شما را در ذهن خود نگه می‌دارند.

انواع مختلفی از محصولات تبلیغاتی وجود دارند که شرکت‌ها برای شناخت برند و برندسازی آنها را به کار می‌برند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن عواملی همچون نوع کسب و کار مخاطب، میزان بودجه، مناسبت‌های خاص، سلیقه و علایق شخصی مشتریان و به طور کلی بسته به ترجیحات خودتان هریک از این هدایای سازمانی را انتخاب نمایید. از جمله این محصولات می‌توان به مواردی همچون هدایای تبلیغاتی ارزان، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی خاص و … اشاره نمود.

هدایای تبلیغاتی خاص احساس ارزشمند بودن را برای مردم به همراه خواهند داشت. مشتریان شما از داشتن چنین هدایایی ذوق می‌کنند، آنها را روزانه استفاده می‌کنند و به صورت ناخودآگاه درباره این هدایا صحبت کرده و به محض مواجه شدن با برند شما در هر جایی اقدام به خرید محصولات شما خواهند نمود. بنابراین برند شما در قلب و ذهن و رفتار و زبان آنها جاودانه خواهد بود.

از تاثیرات مهم هدایای تبلیغاتی در برندینگ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این کالاها ملموس، خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی هستند.
  • یک هدیه تبلیغاتی لوکس احساس ارزشمندی و خوشایندی را برای مخاطب خود به همراه دارد بنابراین از نظر دریافت کننده نیز برند شما مهم است.
  • کیفیت محصولات بالاست بنابراین دوام و عمر طولانی دارند.
  • هزینه هدایای تبلیغاتی نسبت به سایر روشهای تبلیغات مقرون به صرفه و اقتصادی است.
  • آنها به لحاظ کارآیی مفید و کاربردی هستند.
  • این محصولات رفتار مصرف کننده را تغییر می‌دهند.
  • در بسیاری از موارد دریافت‌کنندگان این کالاها، آنها را به دوستان خود معرفی می‌کنند و یا به دیگران هدیه می‌دهند.

اگر هدایای شرکتی شما ملموس، با کیفیت و درست انتخاب شده باشد مشتری برای مدت زمان بیشتری آن را نزد خود نگه می‌دارد. بنابراین اگر یک محصول مدت زمان طولانی‌تری پیش مشتری بماند تأثیر فزاینده‌ای نیز روی گیرنده و هر کسی که آن را می‌بیند و استفاده می‌کند ، خواهد گذاشت.

راهنمای انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی در برندینگ

هنگام انتخاب هدایای مدیریتی، بهتر است که خود را محدود به خرید خودکارها، جاکلیدی‌ها، لیوان، سررسید و محصولات رایج و  همیشه محبوب نکنید. امروزه می‌توانید همه چیز را از بطری‌های آب و کوزه‌‌ها گرفته تا صنایع دستی و هنری با بسته‌بندی‌های خلاقانه و شکیل و …  با آرم، وب‌سایت یا شماره تلفن خود سفارشی کنید. مهمترین نکته این است که شما محصولاتی را خریداری کنید که مشتریان شما از آنها قدردانی کنند و آنها را مفید و کاربردی بدانند.

آراهنر پیشنهاد می‌کند که هنگام انتخاب محصولات تبلیغاتی، اقلامی را انتخاب کنید که با کسب و کار شما ارتباط و هماهنگی و تناسب داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک شرکت خودروسازی هستید، به جای خرید جاکلیدی، به لیوان مسافرتی یا قهوه خوری،خوشبو کننده هوا  فکر کنید. هر آنچه را که برای خرید انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که محصولات با کیفیت هستند و برای مخاطبان شما معنی دارند.

به طور کلی در چند مرحله ساده می‌توانید بهترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب نمایید.

  • مخاطبان هدف خود را به خوبی مشخص کنید.
  • بودجه مورد نظر خود را با توجه به توان خود مشخص کنید.
  • بودجه خود را به چند مورد هدیه محدود کنید.
  • یک طرح مناسب برای برند یا پیام خود برای چاپ انتخاب کنید.
  • روش‌های توزیع این هدایا را نیز مشخص نمایید.

آخرین سخن

نقش اصلی هدایای تبلیغاتی افزایش شناخت برند و برند سازی است. با انتخاب درست این محصولات برای تبلیغ نشان تجاری خود می‌توانید اثری قدرتمند، ارزشمند و ماندگار را در مدت زمان طولانی بر ذهن مشتریان به جای بگذارید. آنها شما و برند شما را دوست خواهند داشت و مطابق با هدف شما رفتار خواهند کرد.  هدایای تبلیغاتی علاوه بر آگاهی از برند و فروش بهتر، بازگشت سرمایه بهتری را نیز به همراه دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا