اسرار سلامت زنان ژاپنی فاش مي شود

شايد اغلب شما شنيده باشيد که زنان ژاپني نسبت به ساير مردم جهان عمر طولاني تري دارند. علت اين طول عمر زياد مربوط به رژيم غذايي آنهاست. درحقيقت رژيم غذايي مردم ژاپن برپايه خوردن غذاهاي خوشمزه و چشيدن آنها استوار نيست، بلکه بيشتر غذاها با توجه به فوائد و مزايايي که براي سلامتي دارند، مصرف مي شوند. برخلاف اينکه بگويند:«من دوست دارم اين غذا را بخورم» طرز فکر عاقلانه و تصميم آگاهانه اين مردم چنين است:«خوردن چه چيزي براي من مفيد است؟»

اما داشتن عمري طولاني وسوسه اي است که افراد زيادي را به فکر واداشته تا با دانستن اسرار طول عمر ژاپني ها و الگوبرداري از آن، چندسالي به عمرشان بيفزايند. اگر زندگي بر وفق مرادتان است و مايل نيستيد به اين زودي ها تمام شود، از همين فردا سعي کنيد با توجه به رموز زير رژيم غذايي سالم تر و درنتيجه عمر طولاني تري داشته باشيد.

اينکه ژاپني ها بخصوص زنان ژاپني بالاي صد سال زندگي مي کنند و از همين بابت در جمع 15 کشور اول دنيا هستند و سن اميد به زندگي در بين مردمانش بالاست. در عين حال ژاپن در رتبه دوم خودکشي را بين کشورها دارد. نکته اينجاست که خودکشي در کشور ژاپن بيشتر بين زنان اين سررزمين اتفاق مي افتد.

با اين حال بايد بدانيد به جز آن عده از زنان ژاپني که با خودکشي خودشان را از بين مي برند. طول عمر آنها به شکل قابل توجهي بالاست. علاوه بر اين ژاپني ها بخصوص زنان ژاپني چاق نمي شوند. قريب به اتفاق آنها روي وزن ايده آل هستند. و شايد همين سلامت فيزيکي باعث مي شود که طول عمر آنها هم بيشتر و بيشتر شود. براي سردرآوردن از چم و خم زندگي ژاپني اين مطلب را تا انتها دنبال کنيد؛

اسرار سلامت زنان ژاپني فاش مي شود

قوانين ژاپني را دست کم نگيريد. آنهايي که در کشوري قانونمند زندگي مي کنند. آنقدر قانونمند که وکلايشان به مرز فقر رسيده اند چون خبري از خبط و خطا و به تبع آن دفاع نيست. همين شدت را به برنامه سبک زندگي شان تعميم بدهيد. شايد حتي کمي جدي تر. به هر حال اينجا پاي سلامتي در ميان است.

رژيم زنان ژاپني شامل ميوه، سبزيجات، برنج، سويا و ماهي

بيشتر از اينکه غذاي رستوراني بخورند ، غذاهاي خانگي و البته ستني را ترجيح مي دهند. اگر مي خواهيد درباره غذاي سنتي ژاپني بدانيد بايد به شما بگوييم اين غذا شامل سوپ ميسو (سوپي که اساس آن از ساقه سبزيجات تهيه مي شود) ماهي گريل شده ، سبزيجات پخته شده ، برنج دم کشيده است. فراموش نکنيد که ژاپني ها بعد از هر وعده غذا يک فنجان چاي سبز ميخورند. ميوه هم همواره در کشور ژاپن به عنوان دسر سرو مي شود.

نکته سلامت زنان ژاپني :وقتي «کاه دون» از آن خود شماست!

يکي از مهمترين نکته هاي سلامت غذايي مردم در ژاپن ، مقدار وعده هاي غذايي آنهاست. ژاپني ها غذاهايي خوشمزه اما در مقدار کم را براي هر وعده غذايي خود سرو مي کنند. بر اساس آنچه که ژاپني ها به آن معتقد هستند ، هر انساني بايد حين غذا خوردن از خوراک خود نهايت لذت را ببرد و اين ممکن نيست مگر با آهسته خوردن.

آنچه که در قاموس سفره هاي غذايي ژاپني مرسوم است ، شکل ارائه غذاهاست. به اين معني که شما بايد به لحاظ بصري هم از غذا سير شويد. ساير مواردي هم که به ژاپني ها کمک مي کند تا از غذاي خود بيشتر لذت ببرند و البته آهسته تر ميل کنند به اين ترتيب است:

*آنها هيچوقت بشقابشان را کامل پر نمي کنند

*هر غذا در ظرف جداگانه اي سرو مي شود

*غذاها به شکل زيبايي در بشقاب چيده و ديزاين مي شوند

*وقتي 80 درصد احساس سيري مي کنند از خوردن دست مي کشند

آشپزي سبک زنان ژاپني

ژاپني ها معمولا غذاهايشان را به يکي از اين چند طريق پخت سبک ، طبخ مي کنند. بخارپز مي کنند ، تفت مي دهند ، نيم جوش مي پزند و يا اينکه غذايشان را گريل مي کنند.

بايد اين نکته را هم بدانيد که ژاپني ها ، هرگز غذايشان را با حرارت زياد نمي پزند بلکه از شعله هاي ملايم استفاده مي کنند. ژاپني ها حتي الامکان از سس ، بخصوص سس سفيد روي غذاهايشان استفاده نمي کنند و خب در عين حال سراغ غذاهاي تازه مي روند، مثلا ماهي هايي که همان روز صيد شده اند يا سبزيجاتي که همان روز به بازار آمده اند.

سيستم زنان ژاپني؛ برنج به جاي نان

ژاپني ها به جاي نان در هر وعده غذايي خود از برنج استفاده مي کنند. اين را بدانيد که ژاپني ها به ندرت آرد گندم تصفيه شده را در برنامه غذايي خود وارد مي کنند.

البته اگر بنا باشد يک ژاپني پيشنهاد غذايي جديدي مقابل شما بگذارد به شما خواهد گفت: مي توانيد سراغ نوع سالم تري برنج هم برويد. برنج قهوه اي همان نوع سالم تر است.

** صبحانه اي با طعم ميسو

صبحانه در ژاپن يک وعده غذايي بسيار مهم است که به صورت متفاوتي سرو مي شود. اين تفاوت به سرو ميسو سوپ در وعده صبحانه ژاپني برمي گردد. از آنجاييکه ميسو سوپ شامل پروبيوتيک است؛ ژاپني ها ترجيح مي دهند در وعده صبحگاهي خود و همراه صبحانه آن را ميل کنند. سوپ ميسو از سبزيجات و غذاهاي دريايي تهيه مي شود.

** دسر

دسر در ژاپن يک پس غذاي مرسوم نيست و اگر سرو شود بدون شک در مقدار بسيار کم خورده خواهد شد. در عين حال ژاپني ها ترجيح مي دهند ، پس از صرف غذا و خوردن چاي سبز سراغ انواع ميوه ها بروند.

باور زنان ژاپني در برابر غذا و رژيم

ژاپني ها ، بخصوص زنان ژاپني مانند بقيه خانم ها در سراسر دنيا درگيري فکري مقوله اي با عنوان رژيم غذايي را ندارند. آنها از کودکي ياد مي گيرند و البته اين موضوع برايشان شرطي مي شود که از انواع مواد غذايي لذت ببرند. اما در عين حال نبايد اين نکته را هم فراموش کنيد که ژاپني ها هر روز زندگي شان يک روز فعال و پرکار است.

به عنوان مثال آنها هر جايي مي خواهند بروند ، پياده روي را دراولويت مي گذارند. همين موضوع آنها را لاغر و خوش اندام نگه مي دارد. فراموش نکنيد که قند برنج و نشاسته موجود در آن از ضروريات سلامت بدن است البته به شرط اينکه در مقدار مناسب مصرف شود و در عين حال با ورزش و پياده روي قند اضافي سوخته شود.

مهمترين غذاهاي زنان ژاپني

ماهي:مي دانيد چرا مردم در ژاپن جوان مي مانند ؟ چرا چاق نمي شوند واينکه چرا دير ميميرند؟ آنها حسابي از ماهي ها تغذيه ميکنند.حتما مي دانيد که ماهي ها منابع غني امگا3 هستند. اسيد چرب غير اشباع موجود در ماهي که فوايد بسياري را در خود نهفته دارد. جالب است بدانيد که ژاپني ها 10 درصد ماهي هاي جهان را مصرف مي کنند.

سبزيجات دريايي و البته زميني:مردم در ژاپن در مقادير بسيار زيادي سبزيجات استفاده مي کنند. بدون اغراق آنها در همه وعده هاي غذايي خود سبزيجات را دارند و شايد به همين دليل است که دوز ويتامين ، مينرال و آنتي اکسيدان بدن آنها به شکل عجيب و غريبي بالاست.

برنج خوري به سبک ژاپني:ژاپني ها حسابي برنج خور هستند البته نه از نوع چلوهاي چرب و چيل بلکه سراغ سالم ترين نوع آن يعني برنج قهوه اي مي روند. هم کلسترول خونشان را کنترل مي کند هم درصد چربي هاي ترنس و اشباع را در بدنشان کاهش مي دهد.

سويا بازهاي قهار:هر ژاپني روزانه به طور متوسط 50 گرم سويا مصرف مي کند. آيا مي دانستيد سويا از خوراکي هاي ضد سرطان است؟

چاي سبز: چاي جاوداني يک رسم متداول ژاپني همه مردم اين کشور را به نوشيدن يک فنان چاي سبز بعد از هر وعده غذا عادت داده است. چاي سبز ، همان خوراکي است که قلب آنها را در برابر انواع بيماري مصون نگه مي دارد. چاي سبز يکي ديگر از منابع غني آنتي اکسيدان است.

زنان ژاپني زنده مي مانند چون:

به گزارش آریا،يک الگو غذايي صحيح ، يک زندگي فعال و صد البته گرايش شديد در سنين ميانسالي به ورزش هايي مانند تايچي که در حفظ تعادل بدن نقش بسزايي ايفا مي کند و استرس را کاهش مي دهد ، ژاپني ها را در صدر کشورهايي قرار داده است که چاقي در آن به کمترين ميزان ممکن وجود دارد

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا