ماهواره های جدید ناسا به مدار زمین می روند

سازمان فضایی ایالات متحده اعلام کرد: یک جفت ماهواره جدید هواشناسی ناسا برای اعزام شدن به مدار زمین از نیوزلند آماده هستند. این ماموریت روز دوشنبه ساعت ۱ و نیم بامداد به وقت شرق ایالات متحده انجام خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، ماهواره های شماره ۵ و ۶ ناسا که TROPICS نامیده می شوند، بخشی از مجموعه ای از رصدخانه های تغییرات آب و هوایی شدید هستند که به دلیل اندازه کوچک و وزن کم به نام CubeSats نیز شناخته می شوند.

اولین پرتاب موفقیت آمیز ماهواره های خانواده TROPICS در ۷ می از نیوزلند پس از شکست اولیه پرتاب در سال ۲۰۲۲ انجام شد. پس از عدم موفقیت ناسا در پرتاب این فضاپیماها، مدیران ناسا مجموعه Rocket Lab را برای انجام ماموریت فوق انتخاب کردند. به همین دلیل ماموریت های پرتاب این ماهواره ها از این کشور جزیره‌ ای واقع در اقیانوس آرام پرتاب می ‌شود. به گفته آژانس فضایی ناسا، سایت پرتاب فوق، دستیابی به مسیرهای مداری پایین زمین را برای اکثر ماموریت هایی که ناسا به آن نیاز دارد، ممکن می سازد.

هدف اصلی ناسا از طراحی و استفاده از ماهواره های هواشناسی فوق،  نظارت بر شکل‌ گیری پدیده‌ های آب و هوایی ناگهانی، طوفان ‌های فصلی و طوفان‌ های موسمی برای بهبود پیش ‌بینی‌ ها با توجه به تأثیر شدیدی است که این رویدادهای جوی می ‌توانند بر مناطقی که در آن رخ می دهند، داشته باشند.

به گزارش سیناپرس،هر ماهواره TROPICS دارای یک مانیتور پرتو سنج با کارایی بالا است که مسیر ماهواره را با سرعت ۳۰ دور در دقیقه اسکن می کند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا