چرا استرس نیروی کار دارای پیامدهای اقتصادی برای شرکت هاست؟

بیش از 600 میلیون نفر در سراسر دنیا از افسردگی یا اضطراب رنج می برند و کارکنان اغلب از گفتن این قضیه به مدیرانشان که می ترسند شغلشان را از دست دهند، اجتناب می کنند.

تحقیقات دانشمندان مدرسه پزشکی هاروارد نشان می دهد مشکلات بهداشت روان می تواند موجب از بین رفتن بازدهی کارمندان شود و این موضوع پیامدهای اقتصادی مضری برای شرکت ها خواهد داشت.

از دست رفتن بازدهی کارکنان می تواند خود را به دو شکل بروز دهد: غیبت های مکرر (افرادی که از مشکلات روحی رنج می برند، پنج درصد بیش از افراد سالم غیبت می کنند) و حضور همیشگی و بی ثمر ( افرادی که ساعت های طولانی کار می کنند اما بازدهی اندکی دارند).

بنابراین کارفرمایان باید کارکنان را ترغیب کنند درباره مباحث مرتبط با بهداشت روان با آن ها صحبت کنند تا بتوان از طریق درمان از آن ها پشتیبانی کرد.  اما این فقط کارفرمایان نیستند که باید در این باره قدمی بردارند بلکه دولت ها هم باید سهم خود را ایفا کنند.

کارشناسان دانشگاه هاروارد به کارکنان و کارفرمایان توصیه می کنند به مراقبت های بهداشت روان به عنوان یک سرمایه نگاه کنند که ارزش وقت و هزینه کردن را دارد.

سازمان بهداشت جهانی در مطالعه ای دریافت تا سال 2030، سالانه  12 میلیارد روز کاری در سراسر دنیا به دلیل افسردگی و اضطراب نیروی کار از دست خواهد رفت و باید برای این موضوع چاره ای اندیشید. هزینه از دست رفتن این بازدهی میلیاردها دلار است و اقتصاد جهانی بیش از 900 میلیارد دلار بابت این موضوع ضرر خواهد کرد.

سلامت روانی و مدیریت

اضطراب و دیگر مشکلات سلامتی روحی در مراحل مختلف کاری بر افراد تاثیر می گذارد. به گفته محققان،  گرچه ظاهرا مدیران عامل اغلب اعتماد به نفس دارند، آن ها هم در مقابل اضطراب آسیب پذیرند و این امر می تواند بر تصمیم گیری های استراتژیک شان اثر بگذارد.

دانشمندان دانشگاه نوتردام و دانشگاه آریزونا بر این باورند مدیران ارشد تمایل دارند ریسک نکنند و این بدین معناست که شرکت ها فرصت های رشد را از دست خواهند داد. با این حال، همین محققان عنوان می کنند ریسک پذیری بیش از حد می تواند تاثیر منفی بر فرصت های یک شرکت داشته باشد.

به نظر می رسد ارائه پشتیبانی درست به کارکنان و دادن فرصت لازم به آن ها برای درمان شدن، نه تنها سطح سلامتی آن ها را افزایش می دهد بلکه دارای مفاهیم مثبت مالی نیز خواهد بود.

کارشناسان دانشگاه هاروارد به کارکنان و کارفرمایان توصیه می کنند به مراقبت های بهداشت روان به عنوان یک سرمایه نگاه کنند که ارزش وقت و هزینه کردن را دارد.

 

مترجم: شه تاو ناصری

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا