90 درصد از هشدارهای امنیتی نادیده گرفته می شوند

به تازگی تحقیقاتی جدید توسط مرکز پژوهش های BYU انجام شده است که محور آن نحوه رفتار کاربران نسبت به هشدارهای امنیتی در سیستم های کامپیوتری بوده است. این تحقیقات که با کمک مهندسان پروژه کروم در شرکت گوگل انجام شده است، نشان می دهد که کاربران معمولا در هنگام انجام دادن اقدام هایی مانند تایپ کردن متن، آپلود کردن فایل، تماشای ویدیو و … معمولا به هشدارهای امنیتی ای که توسط نرم افزارها ارائه می شود، بی تفاوت عمل می کنند.

توسعه دهندگان نرم افزاری در بیشتر موارد هشدارهای امنیتی را بدون توجه به این که کاربر در حال انجام دادن چه کاری است، به او ارائه می دهند. این عمل موجب می شود که فرد احساس کند که هشدار یاد شده، در کاری که در حال انجام است، اختلال ایجاد می کند

محققان دریافتند که دلیل این امر این است که دو اقدام به صورت همزمان از مغز انسان ها درخواست می شود و جالب است که مغز انسان تشخیص می دهد که دو کار را نمی تواند به صورت همزمان و بدون کاهش بهینگی عملکرد، انجام بدهد. نویسنده این مقاله که پروفسور آنتونی ونس نام دارد در این باره می گوید: «ما دریافتیم که مغز انسان ها نمی تواند چند عملکرد همزمان را به راحتی انجام بدهد. توسعه دهندگان نرم افزاری در بیشتر موارد هشدارهای امنیتی را بدون توجه به این که کاربر در حال انجام دادن چه کاری است، به او ارائه می دهند. این عمل موجب می شود که فرد احساس کند که هشدار یاد شده، در کاری که در حال انجام است، اختلال ایجاد می کند.»

برای نمونه باید گفت که در هنگام بستن صفحات وب، 74 درصد پیام های هشدار نادیده گرفته می شوند، این آمار در زمان مشاهده ویدیو به 79 درصد افزایش پیدا می کند. در زمان انتقال اطلاعات بین انباره های اطلاعاتی نیز این آمار نادیده گرفتن به 87 درصد می رسد.

به این ترتیب باید گفت که زمان بندی ارائه این هشدارها، بسیار حیاتی و مهم است. مسئولان BYU دریافته اند که بیشترین توجه به هشدارهای امنیتی در زمان هایی رخ می دهد که فعالیت های خاصی توسط ما در حال انجام نیست. این پژوهشگران اعلام کرده اند که بهترین زمان برای ارائه این هشدارها، سه حالت زیر است:

پس از اتمام تماشای فایل ویدیویی
در وضعیت انتظار برای بارگذاری یک صفحه وب
پس از اتمام ارتباط و تعامل با یک وب سایت

منبع: eurekalert

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا