آزمایش سیستم دفاع الکترونیکی برای هواپیماهای جنگنده

به منظور محافظت از جنگنده F-16 در برابر تهدیدات الکترونیکی مدرن، شرکت نورتروپ گرومن سیستم AN/ALQ-257 یکپارچه جنگ الکترونیکی وایپر (IVEWS) خود را در برابر مجموعه ای از حملات شبیه سازی شده آزمایشگاهی نیروی هوایی ایالات متحده قرار داده است.

به گزارش سیناپرس، جنگنده جنرال داینامیکس اف- ۱۶ فایتینگ فالکون زمانی که برای اولین بار در اوایل دهه ۱۹۷۰ پرواز کرد، به عنوان یک هواپیمای جنگی که به سادگی قادر به انجام هیچ کار خوبی نبود، در میان افراد بدبین شهرت داشت. نیم قرن بعد، معلوم شد که این هواپیمای جنگنده یکی از موفق ترین مبارزان جنگ سرد است. سپس این هواپیما به یک هواپیمای چند منظوره تبدیل شد و با تعداد ساخته شده ۴۶۰۰ فروند، این هواپیما هنوز هم برای بازار صادرات ساخته می شود.

با این حال، چنین موفقیتی بهای خاص خود را دارد. بخشی از بهای سنگین F-16 این است که یک بدنه هواپیما که در دهه ۷۰ معرفی شد باید با تهدیدات دهه ۲۰۲۰ مقابله کند. این موضوع به معنای ارائه یک جریان دائمی از به ‌روزرسانی‌ها، از جمله اقدامات متقابل جدید است که می ‌تواند به هواپیماهای موجود اضافه شده و آن ها راتجهیز کند.  

سیستم یکپارچه جنگ الکترونیکی وایپر یک سیستم کاملا دیجیتالی است که بر اساس طراحی ایمن، ماژولار و باز برای ایجاد یک گیرنده یا تحریک به وجود آمده که می تواند به سرعت با حملات الکترونیکی در یک باند فوق گسترده از طیف الکترومغناطیسی که از همه جهات وارد می شود مقابله کند.

برای آزمایش اثربخشی آن، مهندسان سیستم یکپارچه جنگ الکترونیکی را به سیستم LIVE متصل کردند. دومی پالس‌های رادار دفاع هوایی شبیه ‌سازی ‌شده را مستقیماً به داخل سیستم یکپارچه جنگ الکترونیکی می ‌رساند، به گونه ‌ای که به ‌طور واقع‌ بینانه اثرات یک حمله الکترونیکی را بازتولید می ‌کرد. به گفته مقامات شرکت نورتروپ گرومن (Northrop Grumman)، آن ‌طور که انتظار می ‌رفت این سیستم با آن مقابله کرد. به گفته این شرکت، استفاده از یک تغذیه مستقیم به جای عبور از آنتن‌های رادار و سایر حسگرها یک روش معمول است که به مهندسان اجازه می‌ دهد تا همه متغیرها را به جز متغیرهای مهم برای آزمایش حذف کنند.

به گزارش سیناپرس، جیمز کانروی (James Conroy) معاون ناوبری  شرکت نورتروپ گرومن گفت: از آنجایی که تهدیدات فرکانس رادیویی پیشرفته همچنان در حال گسترش هستند، حفاظت ارائه شده توسط سیستم یکپارچه جنگ الکترونیکی وایپر ضروری است. این ارزیابی موفقیت آمیز تحت شرایط بسیار چالش برانگیز گام مهمی در مسیر ساخت این سیستم برای آینده است.

مترجم: ندااظهری

منبع: Northrop Grumman

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا