رشد تولید طرح های فناورانه در گروی سرمایه گذاران

سرپرست جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر گفت: برای رشد تولید و اجرای طرح های فناورانه و پژوهشی مان نیاز به سرمایه گذاران مناسب داریم.

دکتر علی اکبری مرآتی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در گفتگو با سیناپرس گفت: واحد صنعتی امیرکبیر سه بخش فعال فرهنگی،آموزشی و پژوهشی دارد. امسال در بخش آموزش و فرهنگی برای تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید با ارائه چند برنامه متعدد به دنبال ایجاد زمینه های مناسب فرهنگی در بین مردم به ویژه دانشجویان هستیم.

وی افزود: در زمینه پژوهشی نیز تا پایان امسال به شرط تامین بودجه لازم 4 فناوری تجاری سازی فناوری تولید زخم پوش بر پایه آلژینات، تجاری سازی فناوری تولید فیلتر نواری برای فرآوری کنسانتره و فیلتر پرس برای فرآوری مواد باطله، تجاری سازی فناوری تولید تورهای قفس پرورش آبزیان وتولید نیمه صنعتی غشاهای اسمز معکوس جهت نمک زدایی و شیرین سازی آب صنعتی و شرب مناطق محروم و کم آب را اجرایی می کنیم.

وی اظهارداشت: این فناوری ها عمدتا وارداتی و دانش بنیان هستند؛ محصولاتی که اکنون نمونه های مشابه خارجی شان هنوز به طور وسیع تجاری سازی نشده اند. طبیعتا با تولید و تجاری سازی این فناوری ها بخش عمده ای از نیاز صنایع کشور مرتفع می شود. همچنین در دراز مدت واردات این محصولات نیز کاهش پیدا می کند. امیدواریم امسال با اجرای این طرح ها گامی اساسی برای تحقق شعار” مهار تورم و رشد تولید” برداریم.

مرآتی خاطرنشان کرد: بیشتر تمرکز ما این است که نخست، کارهای پژوهشی مان بر پایه دانش داخلی باشد. دوم، گشایشی در مشکلات صنعتی به ویژه در زندگی مردم ایجاد شود یعنی پژوهش هایی انجام دهیم که مستقیم با زندگی عامه مردم در ارتباط باشند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به سیناپرس گفت: در شعار امسال بر “رشد تولید” تاکید فراوان شده است. هرچند بخش پژوهشی واحد ما بیشتر جنبه پژوهشی دارد و تولید عمده صنعتی در برنامه کاری اش نیست اما در نظر داریم این محصولات را به صورت تجاری و تولید انبوه عرضه کنیم بدین منظور به دنبال پیدا کردن سرمایه گذار مناسب هستیم.

وی تاکید کرد: قطعا اگر سرمایه گذاری جذب کنیم و این طرح های پژوهشی به مرحله تجاری و صنعتی برسند، ضمن تحقق شعار رشد تولید، زمینه اشتغال زایی بسیاری از جوانان را نیز فراهم خواهیم کرد. با تولید صنعتی زخم پوش بر پایه آلژینات زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته مهندسی و پزشکی و با تولید فیلترهای نواری و… زمینه اشتغال مهندسان رشته نساجی فراهم می شود.

وی یادآورشد: همچنین برای تولید فناوری غشای اسمز معکوس نیاز به زمین های بزرگ داریم. در هر زمین کوچک حداقل برای 50 نفر اشتغال ایجاد می شود. ما اکنون توان سرمایه گذاری در این زمینه را نداریم. اگر سرمایه گذار مناسبی برای این بخش جذب کنیم، قطعا اشتغال زایی خوبی برای جوانان ایجاد خواهد شد.

مرآتی در پایان گفت: طبیعتا تا زمانی که این فناوری ها ایجاد نشوند، اشتغال زایی معنایی نخواهد داشت. ما این فناوری ها را ایجاد و به سرمایه گذار واگذار می کنیم تا به تولید صنعتی برسند.

گفتگو: فرزانه صدقی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا