آغاز به کار تاکسی های خودرران در چین

طی سال های گذشته استفاده از خودروهای هوشمند که بدون کمک انسان قادر به حرکت و مسیریابی هستند، در گوشه و کنار جهان رایج شده است. در این میان چین در اقدامی پیشرو، شروع به استفاده از نسل جدید تاکسی های خودران کرده است.

به گزارش سیناپرس، به تازگی مردم برخی مناطق چین می توانند استفاده از هوش مصنوعی و خودروهای خودران را در حمل و نقل عمومی تجربه کنند. این خطوط جدید تاکسی رانی در منطقه هوادو در گوانگژو، استان گوانگدونگ در جنوب چین راه اندازی شده و در آن فردی به عنوان ناظر رانندگی در تاکسی حضور داشته و بدون دست زدن به فرمان، سفر های انجام شده را مدیریت می کند. این خطوط تاکسی رانی روز گذشته و در تاریخ ۲۷ مارس آغاز به کار کردند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، این اسکادران تاکسی های هوشمند، اولین دسته از وسایل نقلیه عمومی هوشمند خودمختار از روز دوشنبه عملیات نمایشی تجاری‌ سازی شده  خود را آغاز کردند.

این تاکسی های هوشمند با عنوان دی دی معرفی شده و مسافران می توانند برای رزرو این وسیله نقلیه از اپلیکیشنی به نام Didi Robotaxi استفاده کرده، خدمات مورد نظر خود را سفارش دهند و بر اساس مسافت پیموده شده واقعی و مدت استفاده، هزینه تاکسی را  پرداخت کنند.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است سنسورهای متعددی در بالای این تاکسی ها نصب شده که قادر به تحلیل همزمان رویدادهای اطراف خودرو بوده و به کمک یک کامپیوتر مرکزی، عملیات رانندگی را انجام می دهد. در این تاکسی ها مسافرین به صفحه نمایشی دسترسی دارند که اطلاعات سفر در آن درج شده در حالی که یک سرپرست بدون دست زدن به فرمان، بر حرکت تاکسی نظارت می کند.

مترجم: ندا اظهری

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا