ضرورت بازنگری آیین نامه‌ها برای جذب دانشجویان نمونه

وزیر علوم با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ درصد دانشجویان نمونه‌ی ادوار مختلف به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت علمی آنها در دانشگاه‌های کشور به عنوان عضو هیات علمی و الگوهای موفق استفاده کنیم.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل در مراسم تجلیل از برترین‌ دانشجوهای ادوار و برترین‌های سی‌امین جشنواره دانشجوی نمونه که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، دانشجویان نمونه را سرمایه عظیم کشور توصیف کرد و گفت: هر کدام از دانشجویان نمونه سرمایه های نمادین برای کشور ما هستند و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان نمونه ادوار مختلف به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها افتخار آفرینی می‌کنند .

وی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم وزارت بهداشت و علوم با همکاری هیات عالی جذب اعضای هیات علمی و بازنگری آیین‌نامه‌ها، شرایطی ایجاد کنند که ما بتوانیم از ظرفیت علمی آنها در دانشگاه‌های کشور به عنوان عضو هیات علمی و الگوهای موفق استفاده کنیم.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: هدف از انتخاب دانشجویان نمونه ایجاد یک فرآیند علمی برای آینده کشور است.

وی افزود: طبیعی است که از جمعیت دانشجویان کشور که بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفر هستند،انتخاب تعداد اندکی به عنوان دانشجویان نمونه کاری ارزشمند است ولی هدف اصلی این نیست، بلکه هدف غایی ایجاد یک فرآیند و جریان علمی است که همه دانشجویان در راستای شکوفا کردن استعدادهای خود تلاش کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا