ساخت خط تولید اتوبوس توسط عربستان و چین در مصر

به تازگی یک کارخانه جدید مونتاژ اتوبوس که توسط شرکت های چینی و سعودی ساخته شده است، عملیات تولید خود را در شهر نیو سوئز مصر آغاز کرده و انتظار می رود اولین دسته از اتوبوس های این شرکت حمل و نقل به زودی از خط مونتاژ خارج شود.

به گزارش سیناپرس، به تازگی یک کارخانه تولید و مونتاژ اتوبوس در مصر به راه افتاده که توسط چین و عربستان تاسیس شده است. حامد المتباجانی، رئیس شرکت سعودی ATM Misr در مراسم افتتاحیه با این کارخانه گفت:این خط تولید جدید با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ اتوبوس طراحی شده است.

گفتنی است، مساحت این کارخانه ۱۶۴ هزار متر مربع بوده و به خطوط تولید پیشرفته، انبارها و امکانات کنترل کیفیت مجهز است. این کارخانه به طور مشترک با شرکت اتوبوس ساز چینی کینگ لانگ راه اندازی شده است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده در این رابطه، عربستان مبلغ ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در ساخت  این کارخانه سرمایه گذاری کرد، در حالی که شرکت King Long فناوری و تجهیزات لازم را فراهم و ارائه می کند.

این کارخانه بر اساس توافقنامه همکاری، ۵۱ اتوبوس تکمیل شده را که ۲۶ دستگاه از آن ها از قطعات خودروی کینگ لانگ استفاده می کنند، به شرکت تجارت ملی در عربستان سعودی عرضه می کند.

به گزارش سیناپرس، حامد المتباجانی در ادامه توضیحاتش گفت: حدود ۶۰ درصد تولیدات این اتوبوس ها از قطعات داخلی تولید می شود تا به بومی سازی صنعت خودرو در مصر کمک کند. در این میان کشورهای خلیج فارس به عنوان بازارهای هدف برای محصولات این کارخانه عمل می کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که این کارخانه از موقعیت خود در نزدیکی سه بندر کلیدی برای دسترسی به بازارهای آسیا، آفریقا و اروپا استفاده کند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا