فضاپیمای سرنشین دار ناسا به ایستگاه فضایی می رود

براساس اعلام رسمی ناسا، تا ساعاتی دیگر عملیات پرتاب یک فضاپیمای سرنشین دار به سمت ایستگاه فضایی بین المللی انجام خواهد شد. این عملیات برای صبح روز دوشنبه به وقت محلی در فلوریدا برنامه ریزی شده است.

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا در وب سایت خود اعلام کرد: عملیات بررسی آمادگی پرتاب فضاپیمای سرنشین دار  SpaceX Crew-6 انجام شده و این عملیات در ساعت ۱ و ۴۵ دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی انجام خواهد شد.

این گزارش تاکید می کند: کلیه شرایط لازم برای انجام این ماموریت از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی وجود دارد. خدمه چهار نفره این ماموریت متشکل از فضانوردان ناسا استفان بوون و وارن وودی هوبورگ هستند که فضانورد امارات متحده عربی، سلطان النیادی و فضانورد آژانس فضایی روسیه، آندری فدیایف، ان ها را همراهی می کنند.

این افراد نزدیک به 25 ساعت را در کپسول دراگون اسپیس ایکس سپری خواهند کرد تا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد. به گفته ناسا، انتظار می رود، خدمه در ساعت ۲ و ۳۸ دقیقه بامداد روز سه شنبه به ایستگاه فضایی بپیوندند.

به گزارش سیناپرس، پس از رسیدن به مدار زمین، هر چهار خدمه برای حدود شش ماه در آزمایشگاه میکروگرانش باقی خواهند ماند و در آنجا آزمایش های علمی مختلف و عملیات تعمیر و نگهداری را انجام خواهند داد.

گفتنی است، کلیه مراحل این ماموریت به طور زنده از شبکه یوتیوب و کانال ناسا پخش خواهد شد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: foxnews

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا