انتشار تصویر اجنه باستانی توسط رئیس جمهور مکزیک

بر اساس افسانه های باستانی اقوام مایا، گونه هایی از اجنه جنگلی یا همان الف ها در جنگل های آمازون زندگی می کنند. به تازگی رئیس جمهور مکزیک تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و مدعی است این موجودات واقعا وجود دارند.

به گزارش سیناپرس، لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک تصویری را در رسانه های اجتماعی منتشر کرده و مدعی شد که الوکس یا همان جن های جنگلی در فرهنگ عامه باستان در واقعیت وجود دارد. به نظر می رسد ،وی این موضوع را به طور جدی مطرح کرده و هیچ نشانه ای از طنز یا شوخی در پیام های وی در این رابطه دیده نمی شود.

در این عکس یک موجود عجیب و به گفته وی جن جنگلی افسانه ‌ای دیده می شود و وی آن را دلیلی مبنی بر وجود این موجودات دانسته و آن را شواهدی دال بر وجود ارواح شرور مایا می داند.

این تصویر که به نظر می رسد در شب گرفته شده است، موجودی نامشخص را در بین شاخه های یک درخت نشان می دهد. با دو چشم سفید روشن و موهای بلند به دوربین خیره شده است. رئیس جمهور مکزیک مدعی است که این موجود شبیه مجسمه ای از یک سایت باستان شناسی در شبه جزیره یوکاتان است.

وی در پست منتشر شده خود نوشت که این عکس سه روز قبل توسط یک مهندس در محل ساخت یک خط راه آهن جدید به نام ترن مایا گرفته شده است که مقاصد گردشگری از جمله مکان های باستانی مایاها را به هم متصل می کند.

به گزارش سیناپرس، ادعای دور از ذهن رئیس دولت مکزیک در حالی مطرح شد که هزاران نفر در آخر هفته در خیابان های مکزیکو سیتی در اعتراض به سیاست های وی اعتراض کردند.

با این حال، کاربران شبکه‌ های اجتماعی به سرعت به این موضوع اشاره کردند که این عکس تقلبی بوده و جدید نیست و حداقل دو سال است که در پوشش‌های مختلف در فضای مجازی دست به دست می ‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد، رئیس جمهور مکزیک را به انتشار اخبار جعلی متهم کرده و بررسی های متخصصین نشان می دهد منبع اصلی تصویر نامشخص است.

گفتنی است این ادعای عجیب بالاترین مقام دولتی مکزیک با واکنش های منفی کاربران رو به رو شده و یکی از دنبال کنندگان وی در توئیتر در پاسخ به این پست نوشت: اگر این موضوع را باور دارید، واقعا احمق هستید»  کاربر دیگری نیز اضافه کرد: درک و صحت سنجی این تصویر بسیار ساده است و اگر آن را در گوگل جستجو کنید می توانید ببینید درست است یا نه؟

باید توجه داشت که آقای لوپز اوبرادور مدت ‌هاست که نسبت به فرهنگ‌ ها و باورهای بومی سرخپوستان ابراز احترام کرده و وزیر سابق محیط زیست مکزیک نیز در گذشته به دلیل اعتقاد به این اجنه مورد تمسخر عمومی قرار گرفت.

به گزارش سیناپرس، طبق باور سنتی مایاها، آلوکس ها موجودات کوچک و شیطانی هستند که در جنگل ها و مزارع زندگی می کنند و با انجام کارهایی مانند پنهان کردن اشیا، انسان ها را آزار می دهند . برخی افراد خرافاتی در مکزیک و برخی از دیگر مناطق آمریکای جنوبی نیز برای دلجویی از آنها هدایایی کوچکی می گذارند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: telegraph

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا