مناقصه طرح مفهومی ایستگاه مداری روسیه

روسیه در نظر دارد با سرعت زیادی ایستگاه فضایی ویژه خود را در مدار زمین ایجاد کرده و در این راستا شرکت انرجیا که مسئول ساخت این ایستگاه معرفی شده است، روز گذشته جزئیات مناقصه طرح مفهومی ایستگاه مداری روسیه را منتشر کرد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس داده‌ های وب ‌سایت خرید های دولتی روسیه، شرکت فعال در حوزه ساخت راکت و تجهیزات فضایی انرجیا (Energia)  مناقصه‌ ای را برای توسعه طرح مفهومی برای راه ‌اندازی ایستگاه مداری پیش ‌بینی‌ شده روسیه اعلام کرده است.

در شرایط این مناقصه عنوان شده است، هدف از این رویداد، تهیه موقعیت معقول در مورد استفاده و هدف مورد نظر و همچنین مدل تجاری نسخه سرنشین دار ایستگاه مداری روسیه با هدف ایجاد الزامات فنی برای عملکرد، پیکربندی و کیفیت مصرف کننده است. شناسایی و تجزیه و تحلیل ذینفعان بالقوه در اجرای پروژه ساخت و بهره برداری از ایستگاه مداری روسیه دارای اهمیت زیادی در آینده فناوری های فضایی ما محسوب می شود.

فرض بر این است که پیمانکار وظایف و اهداف ایستگاه مداری را در چارچوب روندهای جهانی در استفاده از مدار زمین با در نظر داشتن منافع روسیه در شرایط ژئوپلیتیکی و اجتماعی اقتصادی فعلی و همچنین چشم انداز توسعه تعیین کند.

گفتنی است قیمت اولیه این قرارداد ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار روبل (حدود ۱۳۰ هزار دلار) است.

به گزارش سیناپرس، در آوریل سال ۲۰۲۱، یوری بوریسوف رئیس فعلی آژانسفضایی روسیه که در آن زمان معاون نخست وزیر این کشور بود، گفت که وضعیت ایستگاه فضایی بین المللی چندان مناسب نبوده و نمی توان برای دراز مدت روی آن حساب کرد، بنابراین روسیه می تواند بر ایجاد ایستگاه مداری خود تمرکز کند. در حال حاضر طراحی مفهومی این ایستگاه در حال انجام است. در اکتبر سال ۲۰۲۲ نیز، معاون نخست وزیر روسیه دنیس مانتوروف به خبرنگاران گفت که هزینه اولیه ایجاد ایستگاه مداری ه روسی از قبل تامین شده است.

در خاتمه گفتنی است ولادیمیر کوژونیکوف معاون طراح عمومی شرکت انرجیا در مصاحبه با رسانه های خبری گفته است که راه اندازی اولین ماژول برای تحقیقات و تولید انرژی ایستگاه مداری روسیه برای پایان سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی شده است.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا