بشقاب پرنده برای کنترل ذهن

اسرار دولتی و نظامی می توانند از وحشتناک تا سرگرم کننده تا کاملاً پوچ متغیر باشند، اما اکثر آنها چیزی جز جذاب نیستند. از پروژه محرمانه نیروی هوایی ایالات متحده برای ساخت بشقاب پرنده مافوق صوت گرفته تا یک برنامه تحقیقاتی مشهور در دوران جنگ جهانی دوم که اولین بمب اتمی را تولید کرد تا برنامه ای برای آموزش گربه های اهلی برای جاسوسی از اتحاد جماهیر شوروی.

به گزارش سینا پرس فارس، در اواخر سال 2012، نیروی هوایی ایالات متحده مجموعه ای از اسناد، از جمله سوابق یک برنامه مخفی برای ساخت یک هواپیمای بشقاب پرنده که برای سرنگونی بمب افکن های شوروی طراحی شده بود را از حالت طبقه بندی خارج کرد. این برنامه بلندپروازانه به نام پروژه 1794 در دهه 1950 آغاز شد و تیمی از مهندسان موظف شدند تا یک وسیله نقلیه دیسکی شکل بسازند که بتواند با سرعت مافوق صوت در ارتفاعات بالا حرکت کند.

اسناد از طبقه بندی خارج شده نشان می دهد که هواپیما قصد دارد به حداکثر سرعت 4 ماخ (چهار برابر سرعت صوت) برسد و به ارتفاع 100000 فوتی (30480 متری) برسد. هزینه تخمینی این پروژه بیش از 3 میلیون دلار بود که به دلار امروزی بیش از 26 میلیون دلار خواهد بود.

پروژه 1794 در دسامبر 1961 پس از آزمایشات نشان داد که طراحی بشقاب پرنده از نظر آیرودینامیکی ناپایدار است و احتمالاً در سرعت های بالا غیر قابل کنترل است (چه رسد به سرعت های مافوق صوت) لغو شد.


مترجم: الهام شارخی

منبع: livescience

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا