رپورتاژ آگهی؛
چرا قفل هوشمند جایگزین قفل‌های کلیدی شد؟

پیشرفت‌های علمی طی دهه‌های اخیر زندگی آدمی را دگرگون کرده است. امروزه یکی از بهترین روش‌ها برای ورود به منزل استفاده از قفل هوشمند است. قفل‌های امروزی قابلیت‌های زیادی دارند. قفل هوشمند با خود آسایش و آرامشی به‌همراه می‌آورد که دل پیر و جوان را می‌برد. اگر مایلید بدانید قفل هوشمند چیست و چرا قفل هوشمند جایگزین قفل‌های کلیدی شده، با ما همراه شوید.

قفل هوشمند چیست؟

همان‌طور که مشخص است این وسیله یک قفل است اما نسبت به  قفل‌های معمولی که طراحی مکانیکی دارند، قفل هوشمند دارای طراحی الکترومکانیکی است. این قفل‌ها به‌جای گرداندن کلید در آن‌ها، به وسیله‌ی روش های مختلف مانند تلفن همراه با استفاده از فن‌آوری‌های بلوتوث و وای‌فای قابل باز و بسته شدن هستند. به‌عبارتی هنگامی که حضور دارید هم می‌توانید با استفاده از تکنولوژی‌های تشخیص چهره، اثر انگشت، وارد کردن رمز یا استفاده از کارت، اقدام به باز و بسته نمودن این قفل‌ها بنمایید. توسط این قفل‌ها می‌توان خانه یا محل کار را از راه دور کنترل و از دسترسی دیگران به این اماکن جلوگیری نمود.

دلایل برتری قفل هوشمند نسبت به قفل کلیدی

با مقایسه‌ی قفل هوشمند و قفل‌های قدیمی می‌توان به دلایل برتری قفل هوشمند پی برد. برخی از این دلایل عبارتند از:

ایجاد امنیت بهتر

سیستم‌های امنیتی موجود در قفل هوشمند سبب افزایش امنیت این محصول می‌شوند. این قفل‌ها طوری طراحی شده‌اند که در صورت سرقت یا آتش‌سوزی، زنگ درون آن‌ها به صدا در آمده و به مالک هشدار می‌دهند. شکستن قفل‌های معمولی برای سارقین معمولاً بسیار پیش پا افتاده است در حالی که قفل هوشمند یک سیستم بدون کلید می‌باشد که تنها با برنامه‌های از پیش طراحی شده مانند تشخیص‌دهنده‌ی اثر انگشت، چهره، صدای مالک و … می‌توانند بازو بسته شوند. از این رو با خرید قفل‌های هوشمند می‌توان امنیت بالا را به خانه آورد. برای پی بردن به نقش قفل هوشمند در امنیت خانه، این مقاله را مطالعه نمایید.

کنترل ورود و خروج از راه دور

باید گفت با استفاده از قفل هوشمند نیاز به حضور شما برای باز کردن درب نیست. کافیست با استفاده از یک برنامه، هنگامی که نمی‌توانید کنار درب باشید، دستور باز کردن درب را صادر کنید. دیگر نگران نباشید پدر و مادر سالخورده یا فرزندتان زود‌تر از شما رسیده‌اند و پشت در مانده‌اند! اکنون زمانی رسیده است که مانند یک جادوگر می‌توانید درب را از راه دور برای آن‌ها باز کنید.

سازگاری قفل هوشمند با تلفن همراه

استفاده از قفل هوشمند سبب شده است تا نگرانی گم کردن کلید، جا ماندن کلید در خانه یا شکستن کلید در قفل، به تاریخ سپرده شود. این قفل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توسط تلفن همراه در ظرف یک چشم به هم زدن، از مسافت‌ها‌ی دور و هر زمان که بخواهید، درب منزل را باز کنید. لازم به یادآوری است در گذشته به وسیله‌ی کلید‌های مکانیکی، عبور از مشکلات ذکر شده با صرف هزینه و وقت بسیاری همراه بود.

کنترل درب از طریق صدا

با خرید قفل هوشمند شما می‌توانید زمانی که در خانه حضور دارید تنها از طریق صدای خود درب را باز کنید. این قابلیت تنها در قفل‌های هوشمندی وجود دارد که مجهز به سیستم فرمان صوتی هستند.

باز و بسته کردن راحت درب‌ها

با قفل هوشمند درب‌ها به‌راحتی باز و بسته می‌شوند. حتماً شما هم در بسیاری مواقع شاهد بوده‌اید که استفاده از کلید و قفل‌های معمولی برای افراد ناتوان و سال‌خورده، به‌علت مبتلا بودن به ارتروز، بسیار دشوار است. با خرید قفل هوشمند، دسترسی به خانه یا محل کار برای افراد ناتوان و سالمند بسیار آسان خواهد شد.

استفاده از روش‌های متعدد برای باز و بسته نمودن درب‌ها

در گذشته تنها راه معمولی ورود به خانه، گرداندن کلید در قفل بود اما امروزه با استفاده از قفل هوشمند می‌توان از روش‌های دیگری مانند بولوتوث، وای فای، وارد کردن رمز عبور، کارت و دست اخر با یک کلید کمکی استفاده کرد و  وارد خانه شد.

سبکی قفل هوشمند

حمل دسته کلید‌ها به‌علت سنگینی و حجیم بودن بسیار دشوار است. یکی از مشکلات بزرگ گذشتگان ما حمل دسته کلید‌های حجیم و سنگین بود البته باید گفت آن‌ها چاره ای نداشتند و مجبور بودند به‌گونه‌ای با این مشکل کنار بیایند. آن‌ها گاهی مجبور می‌شدند برای فرار از سنگینی با یک تکه نخ، کلید‌ها را به گردن خود آویزان کنند که در این صورت هم به آرتروز گردن دچار می‌شدند. اما امروزه می‌توان با انتخاب قفل دیجیتال، پرونده‌ی این مشکل بزرگ را بست. این قفل‌ها نیازی به کلید دائمی ندارند و توسط یک تلفن همراه یا اثر انگشت می‌توان در هر زمان که لازم است اقدام به باز و بسته کردن آن‌ها نمود.

چگونه بهترین قفل هوشمند را بخریم؟

برای این که یک قفل هوشمند مناسب برای منزل یا محیط کار خود بخرید کافیست به توصیه‌های زیر عمل کنید. البته مهم‌ترین توصیه این است که برای خرید تعجیل نکنید، ابتدا اطلاعات کافی را کسب و سپس اقدام به خرید نمایید. در هنگام خرید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • داشتن باتری با عمر بالا
  • داشتن کلید کمکی یا کلید مهمان (علاوه بر قابلیت باز و بسته شدن خودکار)
  • ایجاد امنیت بالا توسط قفل دیجیتال
  • تضمین سهولت ورود با قفل هوشمند

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین قفل هوشمند، سری به وب سایت رسمی تنسر لاک بزنید و از راهنمایی متخصصان مجرب این سایت جهت خرید قفل هوشمند مناسب کار خودتان با گارانتی طولانی مدت، بهره گیرید. قفل‌های هوشمند تنسر لاک با طراحی‌های زیبا، امنیت و آسایش را به شما هدیه می‌کنند.  

كلام آخر

بهتر است بگوییم این روز‌ها از بهترین سرگرمی‌های افراد گشتن در فضای مجازی و تحقیق در مورد خرید کالاهای مورد نیاز‌شان است. استفاده از وسایل قدیمی برای بیشتر افراد چندان جذاب نیست؛ زیرا آنان معتقدند با ایجاد تحول می‌توانند آسایش و آرامش را به خود و خانواده‌شان تقدیم کنند. یکی از روش‌های ایجاد تحول در زندگی هوشمند‌سازی است و از ضروریات یک خانه‌ی ایده‌آل، امنیت آن می‌باشد. مطمئن باشید با خرید قفل دیجیتال بیومتریکی با گارانتی طولانی‌مدت تنسر لاک، تجربه‌ی یک خرید هوشمندانه را خواهید داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا