آمازوناس با اسپیس ایکس به فضا رفت

ساعاتی پیش شرکت خصوصی فضایی اسپیس ایکس ماموریت Hispasat Amazonas Nexus خود را با موفقیت انجام داده و ماهواره آمازوناس را به مدار زمین منتقل کرد. این ماموریت قرار بود در روز یکشنبه انجام شود که به دلیل شرایط آب و هوایی به تعویق افتاد.

به گزارش سیناپرس، شرکت فضایی اسپیس ایکس در ماموریتی موفق توانست یک ماهواره جدید را به مدار زمین منتقل کند. طی این عملیات راکت فضاپیمای فالکون ۹ در ساعت ۲۰ و ۳۲ دقیقه شب گذشته به وقت محلی در ایالات متحده آمریکا، راس ساعت برنامه ریزی شده از زمین جدا شده و به ماموریت اعزام شد. این عملیات در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اسپیس ایکس، این ماهواره دارای ظرفیت باند Ka برای بهینه سازی ارتباطات بین درگاه های ارتباطی و ماهواره ها است که امکان افزایش کل ظرفیت موجود برای استفاده تجاری را فراهم می کند.

به گفته هیسپاسات، یک شرکت ارتباطی مستقر در اسپانیا، این ماهواره جدید پوشش قوی تری برای ارتباطات آمریکای شمالی، کریدورهای اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی و گرینلند فراهم می کند. گفتنی است در این ماموریت از راکت های چند بار مصرف استفاده شده و سخنگوی اسپیس ‌ایکس در بیانیه ‌ای اعلام کرد: تقویت‌ کننده مرحله اول که از این مأموریت پشتیبانی می‌ کرد، قبلاً SES-22، HAKUTO-R Mission 1، و سه مأموریت استار لینک را با موفقیت پشت سر گذاشته بود.

به گزارش سیناپرس، این راکت فضاپیما پس از انتقال محموله خود به منطقه تعیین شدن و جدا شدن از سایر اجزای ماموریت، بر روی یک سکوی بدون سرنشین با نام Just Read the Instructions که در اقیانوس اطلس مستقر خواهد شد، فرود خواهد آمد.

گفتنی است ماموریت فوق به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در روز یکشنبه به تعویق افتاده و شب گذشته در شرایط مساعد ۹۵ درصد از محل شلیک بلند شد. این موشک قبل از شروع موتورهای مرحله دوم در ارتفاع بیش از ۱۶۷ کیلو متری به سرعت بیش از ۲۶ هزار و ۹۶۷ کیلومتر در ساعت  رسید.

موتور مرحله دوم این راکت فضا پیما حدود ساعت ۹ شب به وقت محلی روشن شده و در نهایت این ماموریت با موفقیت پایان یافت.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا