صادرات ماهانه ترکیه به ۱۹ و نیم میلیارد دلار رسید

در شرایطی که بسیاری از کشورهای خاور میانه دچار بحران های ریز و درشت بوده و شرایط اقتصادی نامناسبی را تجربه می کنند، ترکیه توانسته است میزان صادرات خود را در ماه ژانویه به ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برساند. این آمار نسبت به مدت زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۱۰ و ۴ دهم درصد رشد داشته است.

به گزارش سیناپرس، خبرگزاری آنادولو به نقل از داده های رسمی انجمن صادرکنندگان ترکیه گزارش داد، صادرات این کشور در ژانویه سال جاری میلادی به رکورد ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید، نکته جالب توجه در آمار فوق، این است که کشورهای آلمان و روسیه اصلی ترین کشورهای وارد کننده از ترکیه محسوب می شوند.

به گفته کارشناسان، این آمار نشان دهنده حدود ده و نیم درصد رشد نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۲ است. به گزارش سیناپرس، باید به این نکته توجه کرد که محصولات صنعتی اساس صادرات ترکیه را تشکیل می دهند و سهم این حوزه  با افزایش چهار و نیم درصدی به۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می رسد.

بر اساس آمارهای رسمی که روز گذشته منتشر شدند، صادرات مواد شیمیایی به روسیه از ابتدای سال به  ۱۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است.

به گزارش سیناپرس، تحویل ماشین آلات و تجهیزات بالغ بر ۹۴ میلیون و ۹۰۰ هزار  دلار و صادرات چرم و کالاهای چرمی به روسیه ۲۳ میلیون و ۵۰۰۰ هزار دلار از سبد صادراتی ماهانه ترکیه را به خود اختصاص داده است.

در این میان صادرات پوشاک ترکیه به آلمان حدود ۳۰۴ میلیون دلار بوده و سهم محصولات صنعت خودرو که طی ماه گذشته به آلمان صادر شده نیز ۴۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است. در خاتمه گفتنی است تنها در ماه گذشته میلادی ترکیه ۶۰ میلیون دلار کولر گازی به آلمان فروخته است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا