سطح تجارت خارجی روسیه به شرایط قبل از جنگ رسید

در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، این کشور با تحریم های گسترده ای از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شده و در ادامه روسیه با تغییر سیاست های تجاری خود به سمت آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی توانست سطح تجارت خارجی خود را ترمیم کند.

به گزارش سیناپرس، روزنامه نیویورک تایمز خبر داد: تجارت خارجی روسیه تا حد زیادی به سطوحی که قبل از شروع حمله این کشور به اوکراین مشاهده شده بود، بازگشته است.

این روزنامه می‌گوید: به نظر می ‌رسد تجارت روسیه تا حد زیادی به سطحی که قبل از حمله به اوکراین در فوریه گذشته بود، بازگشته است.

تحلیلگران تخمین می‌زنند: واردات روسیه احتمالا چند ماه پیش به سطح قبل از جنگ بازگشته بود و این موضوع در حوزه تجارت خارجی نیز مشاهده می شود.

بر اساس این گزارش، همانطور که پیش بینی می شد، بسیاری از کشورها برای قطع یا کاهش روابط تجاری با روسیه مشکل داشته اند. تحقیقات دانشگاه سنت گالن مستقر در سوئیس نشان داد که کمتر از ۹ درصد از شرکت های مستقر در اتحادیه اروپا و گروه ۷ ، یکی از زیرمجموعه های روسی خود را واگذار کرده اند.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود می‌ گوید: اقتصاد روسیه به طرز شگفت ‌آوری انعطاف ‌پذیر بوده و پرسش ‌هایی را درباره اثربخشی تحریم ‌های غرب ایجاد کرده است.

در این بیانیه آمده است: کشورها در کاهش اتکای خود به روسیه برای انرژی و سایر کالاهای اساسی با مشکل مواجه بوده و بانک مرکزی روسیه به خوبی موفق شده است ارزش روبل را تقویت و بازارهای مالی را ثابت نگه دارد.

به گزارش سیناپرس، نیویورک تایمز همچنین داده های صندوق بین المللی پول را منتشر کرد: نشان دهنده مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم های سنگین غربی است. بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری سه دهم درصد خواهد بود که نسبت به برآورد قبلی 2.3 درصد کاهش یافته است.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا