کلاف سردرگم اروپا و روسیه برای تعیین قیمت نفت

در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، اروپا و آمریکا اقدام به اعمال تحریم هایی علیه روسیه کرده و یکی از این تحریم ها شامل اعمال سقف قیمتی فروش نفت روسیه در بازارهای جهانی است. از سوی دیگر روسیه زیر بار این موضوع نرفته و با توجه به سهم روسیه در سبد جهانی تامین نفت، معضل فوق به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است.

به گزارش سیناپرس، دولت روسیه در اقدامی فوری علیه تحریم های شدید غرب، روند ممنوعیت صادرات نفت تحت سقف قیمت اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا را تصویب کرد.بر این اساس مقرر شد، تا اول مارس، وزارت های انرژی و دارایی فدراسیون روسیه باید رویه نظارت بر قیمت نفت روسیه را که برای صادرات عرضه می شود، تصویب کنند.

در این راستا همچنین دولت روسیه روند اجرای فرمان ریاست جمهوری در مورد ممنوعیت عرضه نفت تحت قرارداد های سقف قیمت را تصویب کرد. فرمان مربوطه که روز دوشنبه منتشر شد، توسط میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه امضا شد.

از سوی دیگر مقرر شد تا اول مارس، وزارت انرژی و وزارت دارایی فدراسیون روسیه باید روش نظارت بر قیمت نفت روسیه را که برای صادرات عرضه می شود، تصویب کنند.

در خاتمه گفتنی است در عین حال، شرکت‌ های صادر کننده روسی به درخواست وزارت نیرو، اطلاعات ماهانه قرارداد ها و قیمت ‌ها و همچنین داده ‌های نظارت بر عدم استفاده از مکانیسم تعیین قیمت را در اختیار خریدار نهایی قرار می ‌دهند.

به گزارش سیناپرس، در نهایت باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا روسیه زیر بار سقف قیمت تعیین شده خواهد رفت یا می تواند آمریکا و متحدانش را در مسیر مورد انتظار خود هدایت کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا