سرمایه گذاری روسیه در صنعت کشتی سازی

تحریم های غربی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین بر بخش های مختلف صنعت روسیه تاثیر داشته و این کشور سعی دارد با افزایش توانمندی های داخلی خود، این تاثیرات را کم کند. بر این اساس رئیس جمهور روسیه فرمان داد سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه کشتی سازی این کشور انجام شود.

به گزارش سینارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه، بر اساس فهرست دستورالعمل ‌های صادر شده پس از جلسه کابینه این کشور در روز گذشته، به دولت دستور داده است تا تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ (برابر با ۲۶ بهمن ماه)، پروژه‌ های سرمایه‌ گذاری در ساخت کشتی‌ های حمل ‌و نقل آبی را که توسط صندوق ثروت ملی تامین می ‌شود، تصویب کند. این فرمان روز جمعه در وب سایت رسمی کاخ کرملین منتشر شد.

در این فرمان اجرایی ذکر شده است: با توجه به دستور العمل‌ هایی که قبلاً برای تصویب گواهی ‌های پروژه‌ های سرمایه‌ گذاری که توسط صندوق ثروت ملی به میزان بیش از 1.5 درصد در سال تأمین مالی شده و مقرر می‌ دارد که ساخت شناورهای غیر نظامی حمل ‌و نقل آبی و تأمین آن‌ها تأیید شود. گفتنی است اطلاعات موجود در این حوزه نشان می دهد قراردادهای اجاره مالی در زمینه ساخت و تولید کشتی ها،  با شرایط خاص منعقد شده است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین خواستار تصویب گواهی طرح‌ های سرمایه‌ گذاری برای ارتقای ناوگان هواپیماهای غیرنظامی شد که با استفاده از اعتبارات صندوق ثروت ملی نیز با نرخ 1.5 درصد در سال تامین می‌ شود.

به گزارش سینارس، پوتین در اواسط دسامبر سال ۲۰۲۲ گفت: برنامه های پیش بینی شده برای یارانه اجاره هواپیما و حمل و نقل آبی هنوز راه اندازی نشده است. وی در ادامه توضیحاتش افزود که نیازمندی های این حوزه باید به طور کامل برطرف شود. این موضوع در حالی است که در ابتدای ماه جاری میلادی، دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و صنعت روسیه در جلسه کابینه به ولادیمیر پوتین گفت که تصمیم در مورد تأیید گواهی پروژه سرمایه گذاری در اجاره یارانه ای هواپیماهای تولید داخل به طور کامل تأیید شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا