تلاش روسیه برای توسعه فناوری های میکروالکترونیکی

هیات وزیران روسیه در نشست روز گذشته خود اعلام  کردند: این کشور برنامه گسترده ای برای توسعه فناوری های میکروالکترونیکی داشته و قصد دارد ساخت این تجهیزات را با هدف تامین نیازمندی های داخلی بر پایه فناوری های مدرن، دنبال کند.

به گزارش سیناپرس، هیات وزیران روسیه روز سه شنبه در وب سایت خود اعلام کرد این کشور به توسعه تجهیزات مدرن بومی برای تولید تجهیزات و فناوری های میکروالکترونیک ادامه خواهد داد و چشم انداز این منطقه در نشستی به ریاست میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این راستا سخنگوی دولت گفت که تامین حاکمیت تکنولوژیکی و توسعه صنعت ملی الکترونیک در بحبوحه افزایش فشار تحریم ‌ها دارای اهمیتی ویژه بوده و از سوی این کشور به طور جدی دنبال می شود.

وی در ادامه توضیحات خود خاطرنشان کرد: دولت روسیه توسعه پروژه های جدید فدرال را به دستور مقامات ارشد و با هدف توسعه صنعت الکترونیک آغاز کرده است و تامین و تخصیص بودجه اضافی و کامل را برای این بخش تضمین می کند.

هیات وزیران روسیه همچنین اعلام کردند:یکی از وظایف کلیدی در کوتاه مدت تسلط بر تولید تجهیزات مدرن داخلی مورد نیاز است. این امر امکان حذف وابستگی به فروشندگان خارجی را در زمینه نگهداری خدمات، پشتیبانی مشتری و تامین قطعات یدکی فراهم می کند.

به گزارش سیناپرس، میخائیل میشوستین در این نشست خاطرنشان کرد: قرار است زیرساخت های مراکز ملی پیشرو کشور در حل این کار مشارکت داشته باشند و منابع مالی در راستای برنامه دولتی توسعه صنعت الکترونیک و رادیو الکترونیک به کار گرفته می شود.

در خاتمه گفتنی است، بر اساس تصمیمات دولت روسیه، بودجه مورد نیاز برای توسعه فناوری های بومی ساخت تجهیزات میکروالکترونیکی باید در سال ۲۰۲۳ تامین شود. وزارت صنعت روسیه مسئول  بررسی جزئیات و اعلام خط مشی این برنامه خواهد بود.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا