چرا مشاهده یوفوها افزایش یافته است؟

طی سال گذشته به طرز عجیبی مشاهده بشقاب پرنده ها یا اشیاء پرنده ناشناس در نقاط مختلف جهان به ویژه ایالات متحده آمریکا افزایش پیدا کرده است. این موضوع حاشیه های زیادی را به همراه داشته و به همین دلیل وزارت دفاع ایالات متحده توضیحاتی را در این مورد ارائه کرده است.

به گزارش سیناپرس، طبق یک سند منتشر شده توسط پنتاگون، دولت ایالات متحده در سال گذشته با صدها گزارش مشاهده بشقاب پرنده مواجه شده که حدود نیمی از آنها غیرقابل توضیح هستند.

این گزارش نشان می دهد: پنتاگون در مجموع ۵۱۰ گزارش از مشاهده ادعایی اشیاء پرنده ناشناس، UFO  یا پدیده های هوایی ناشناس دریافت کرده است. از این موارد، ۳۶۶ مورد در سال ۲۰۲۲ ثبت شده اند و ۱۴۴ مورد باقی مانده شامل داده های اشیا پرنده شناسایی نشده بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ است.

بر اساس گزارش منتشر شده، از ۳۶۶ پرونده ثبت شده در سال ۲۰۲۲ در این رابطه، ۱۹۵ مورد در ابتدا با توضیحات نسبتاً پیش پا افتاده حل شده اند. ۲۶ مورد از این مشاهدات، پهپاد یا همان هواپیماهای بدون سرنشین بودند و ۱۶۳ مورد به عنوان بالون یا چیزی شبیه بالون طبقه بندی شده اند و ۶ مورد به عنوان شیء معلق در هوا مانند کیسه پلاستیکی یا پرنده برچسب گذاری شده اند. این یافته ‌ها با ادعا های قبلی مقامات پنتاگون مطابقت دارد.

در نهایت ۱۷۱ مورد به دلیل فقدان توضیحات منطقی و قانع کننده، هنوز نامشخص و بدون توضیح هستند. برخی از این موارد که شامل حرکت اجسام به طرز غیرعادی یا غیرقابل توضیح است، همچنان در دست بررسی قرار دارند.

این گزارش از ذکر احتمال دخالت بیگانگان در هر موردی خودداری کرده است. در این گزارش هیچ برخوردی با اشیاء پرنده یا پدیده های نابهنجار ناشناخته که مستقیماً باعث تأثیرات نامطلوب مرتبط با سلامتی برای ناظر باشد، ثبت نشده است. به گزارش سیناپرس، گزارش‌ های مشکوکی از سال ۱۸۷۳ میلادی که از گزارش های پنتاگون نبوده ادعا می ‌کرد که برخی غیرنظامیان با مشاهده این پدیده ها دچار سوختگی ناشی از تشعشعات یا آسیب مغزی و یا دچار مشکلات بارداری شده‌ اند.

از زمانی که تصاویر نظامی از چندین هواپیمای ناشناس که به روش های به ظاهر غیرممکن حرکت می کنند، به رسانه ها راه یافت دولت ایالات متحده در چند سال گذشته مجددا به تحقیقات یوفوها یا همان اشیاء پرنده ناشناس علاقه نشان داده است.

به گزارش سیناپرس، در اوایل سال ۲۰۲۲، پنتاگون دفتر جدیدی را به طور خاص برای هماهنگی و بررسی گزارش ‌های اشیاء پرنده ناشناس از پرسنل ارتش ایالات متحده تأسیس کرد. به گفته مقامات، این دفتر که دفتر حل و فصل همه جانبه ناهنجاری ها نام دارد، مسئولیت ۳۶۶ گزارش تازه شناسایی شده را برعهده گرفته است و انتظار دارد که با اینکه دولت در تلاش است تا گزارش های اشیاء ناشناخته معلق در آسمان را به نفع امنیت ملی بی‌ارزش جلوه دهد، گزارش بیشتری از این اشیاء دریافت کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: livescience

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا