گام بلند پژو برای تسخیر بازار خودروهای الکتریکی

شرکت خودرو سازی پژو به طور رسمی خبر داد که پنج نسخه الکتریکی جدید از مدل‌ های این برند را قبل از اینکه خانواده جدیدی از خودروهای بومی BEV را از سال ۲۰۲۵ معرفی کند، در دو سال آینده عرضه خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروساز فرانسوی پژو،  قبلاً نسخه‌های برقی پژو ۲۰۸، پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۸ و پژو ریفتر را روانه بازار یا رونمایی کرده و قصد دارد تا اواسط دهه جاری میلادی، یک نوع الکتریکی از همه مدل‌ های خود را عرضه کند.

نسخه الکتریکی پژو ۴۰۸ کوپه- شاسی بلند  جدید در حال حاضر تایید شده است، اما آخرین اعلامیه از این برند نشان می ‌دهد که نسخه ‌های الکتریکی جدید شاسی ‌بلندهای محبوب ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ نیز می ‌توانند در سبد محصولات آتی پژو وجود داشته باشند. نسخه های به روز شده خودروهای برقی فعلی، از جمله e-۲۰۸، e-۲۰۰۸ و e-Rifter MPV. خواهند بود.

هاچ بک برقی آینده e-308 در ماه های آینده عرضه خواهد شد و احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ به شکل فعلی در سبد فروش باقی خواهد ماند و ۵۰۸ با توجه به قدمت خود بعید به نظر می رسد که نسخه برقی را به شکل فعلی دریافت کند.

لیندا جکسون، مدیرعامل پژو در این رابطه گفت: پنج مدل جدید که در دو سال آینده عرضه می ‌شوند، به ‌طور اجتناب‌ نا پذیری از مدل‌ های فعلی ما متفاوت خواهند بود. شما شروع به دیدن همه چیزهایی خواهید کرد که در Inception از سال ۲۰۲۵ – ۲۰۲۶به بعد دیده ایم.

به گزارش سیناپرس، کانسپت جدید Inception یک بیانیه جسورانه برای خودروهای الکتریکی پژو آینده است که بر اساس معماری STLA جدید شرکت مادر Stellantis است که در نمایشگاه CES در لاس وگاس معرفی شد. بر این اساس گفته شد، اولین خودروی تولیدی الهام گرفته از Inception احتمالا در سال ۲۰۲۵ رونمایی و در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

مدل ‌های الکتریکی جدید پژو که قبل از این زمان عرضه می شوند، همچنان بر پایه پلتفرم‌های مدولار CMP یا EMP2 هستند که زیربنای طیف فعلی خودروهای سواری این برند هستند.به گزارش سیناپرس، تصاویر غیر رسمی اخیر ارائه شده به رسانه ها حاکی از آن است که کراس اوور ۳۰۰۸ قرار است در چند سال آینده به عنوان یک کوپه SUV سقف دار بازسازی شده و نسخه الکتریکی این مدل یکی از این پنج مورد محسوب مد نظر این برند محسوب می شود.

پژو هنوز برنامه های خود را برای تولید یک کراس اوور جدید تایید نکرده است. با این حال، اگر پژو نسخه های الکتریکی کراس اوورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ خود را روانه بازار کند، برای رقابت با برخی از پرفروش ترین خودروهای برقی در اروپا، از جمله کیا نیرو EV، هیوندای کونا الکتریک، تسلا مدل Y و فولکس واگن ID 4، جایگاه خوبی خواهد داشت.

به گزارش سیناپرس، پیش از ورود خانواده جدید مدل‌های STLA از سال ۲۰۲۵، انتظار می ‌رود خودروهای الکتریکی پژو از نظر فنی تقریباً مشابه خودروهای فعلی باشند. قدرتمندترین گزینه موتور در حال حاضر ۱۵۶ اسب بخار قدرت تولید می کند، در حالی که بزرگترین باتری موجود یک مورد ۵۱ کیلووات ساعت مسافتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر را در e-308 ارائه می دهد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا