آنچه در نمایشگاه CES 2023  در انتظار شماست

به گزارش سیناپرس، نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) امروز پس از دو سال وقفه به طور کامل در لاس وگاس ایالات متحده آغاز به کار می کند. این نمایشگاه هر سال فناوری های نوآورانه، هیجان ‌انگیز و گاهی کاملاً عجیب و غریب را ارائه می‌ کند و امسال نیز احتمالاً از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

کارشناسان معتقدند:بازگشایی این نمایشگاه پس از وقفه ناشی از همه گیری جهانی کرونا موجب ارائه جدیدترین و بهترین‌های فن آوری در زمینه های بازی و سخت ‌افزار رایانه، صوتی بصری، وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری ‌های هوشمند خواهد شد.

این نمایشگاه همچنین چشم اندازی به منابع درآمدی آینده برای طیف وسیعی از شرکت‌های مختلف و سرمایه ‌گذاران از بزرگ‌ترین نام‌های فناوری گرفته تا استارت ‌آپ‌های کوچک، فراهم می ‌کند.

CES یکی از نمایشگاه های فناوری تاثیرگذار در جهان در نظر گرفته می شود. این نمایشگاه شرکت‌ها و متخصصان را از سراسر جهان جذب کرده و جدیدترین و بهترین ‌های لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تلویزیون، لوازم خانگی و موارد دیگر را به نمایش می ‌گذارد.

این نمایشگاه همچنین دارای سخنرانی‌های کلیدی، بحث‌های موضوعی، سمینار و رویدادهای دیگر است که به شرکت ‌کنندگان این فرصت را می ‌دهد تا در مورد آخرین روندها و نوآوری‌ها در صنعت فناوری اطلاعات کسب کنند.

گفتنی است که این نمایشگاه برای مصرف کنندگان و سرمایه گذاران نیز موقعیت بسیار عالی محسوب می شود و این فرصت را به بازدید کنندگان می دهد تا فناوری های هیجان انگیزی را که ممکن است در آینده نزدیک با آن ها روبرو شوند را ببینیم.

در سال های اخیر، CES به طور فزاینده ای بر روی واقعیت مجازی و افزوده، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (IoT) متمرکز شده است. این فناوری ها شامل دستگاه هایی مانند ساعت های هوشمند، یخچال های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و اساساً هر دستگاه هوشمند دیگر است.

نمایشگاه امسال دربرگیرنده مانیتورهای گیمینگ OLED جدید ۲۷ اینچی از LG و یک لپ تاپ بازی ۱۸ اینچی از Alienware، ریزتراشه های جدید از شرکت هایی مانند AMD، Intel و Nvidia و لپ تاپ هایی از قبیل HP، Dell و Asus خواهد بود.

تلویزیون‌ها نیز مانند رایانه‌ها جزء اصلی نمایشگاه CES هستند. کارشناسان معتقدند که احتمالا تلویزیون های بزرگتری از آنچه قبلاً دیده ایم، خواهیم داشت که دارای فناوری های هوشمند بیشتر و کیفیت صدای بهتری هستند.

اینترنت اشیا (IoT) نیز موضوع جذاب دیگر در این نمایشگاه است که قابلیت اتصال همه دستگاه‌ها را فراهم می کند به این معنی که بلندگوی هوشمند الکسا می تواند با تلویزیون یا چاپگر شما صحبت کند.

موضوع مهم دیگر درCES وسایل نقلیه الکتریکی هستند. درست است که این نمایشگاه، مرتبط به خودرو نیست، اما این روزها خودروها به محصولات فناوری نزدیکتر هستند تا به صنایع و ماشین آلات و می توان به وجود ریزتراشه ها در تولید خودرو در سال های اخیر توجه کرد که این امر مخصوصا در مورد خودروهای الکتریکی بیشتر صادق است.

گزینه‌ های حمل‌ و نقل عجیب‌تر نیز به نمایش گذاشته می ‌شود و انتظار می ‌رود Aska، Ryse Aero Technologies و Maca همگی کارکوپتر یا خودروی پرنده خود را به نمایش بگذارند. به گزارش سیناپرس، همانطور که از نام این محصول پیداست، اینها وسایل نقلیه ای هستند که در جاده ها حرکت می کنند، اما می توانند در آسمان نیز پرواز کرده و گزینه  ای برای خلاصی از شر ترافیک جاده ای هستند.

برخی خبرها حاکی از ارائه فن آوری های جالب و کاربردی دیگری نیز است. به عنوان مثال می توان به حلقه هوشمند که برای زنان طراحی شده اشاره کرد که به ردیابی قاعدگی علاوه بر معیارهای رایج تر مانند ضربان قلب و کالری کمک می کند. همچنین اجاق سامسونگ با دوربینی در داخل آن که به سرآشپزها اجازه می دهد تا غذای خود را به صورت زنده ببینند و حتی ساخت یک اسکنر ادرار که اطلاعات بهداشتی را که از ادرار جمع آوری می کند مستقیماً به تلفن ارسال می کند.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است که این نمایشگاه آوردگاهی از خلاقانه ترین و کاربردی ترین فن آوری ها را فراهم می کند که از اسکیت های برقی تا نرم افزارهای کنترل سهام و ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل ریسک پذیری در جهت تعیین استراتژی ‌های سرمایه‌ گذاری پیچیده را دربر خواهد داشت.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: forbes

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا