ثبت قرارداد گازی آنکارا مسکو

در شرایطی که اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را با تحریم مواجه کرده و این موضوع ضربه سنگینی به صنعت گاز این کشور وارد آورده است، ترکیه به تازگی قرارداد جدید گازی با روسیه منعقد کرده است.

به گزارش سیناپرس، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز دوشنبه در شبکه تلویزیونی TVNET این کشور گفت: ترکیه و روسیه قرارداد های بلند مدتی برای عرضه گاز طبیعی با در نظر گرفتن نوسانات قیمت جهانی امضا کردند.

وی در این رابطه تاکید کرد:‌ما قراردادهای بسیار بلند مدتی با روسیه امضا کرده‌ ایم، اما نمی ‌توانم جزئیات آن را فاش کنم، زیرا این ‌ها مسائل تجاری و محرمانه محسوب می شوند. مطمئناً در این قرارداد ها مقرراتی وجود دارد که نوسان قیمت در بازارهای جهانی را پوشش می ‌دهد. نه تنها توافق‌ های ما، بلکه همه قرارداد با صادرکنندگان گاز شامل این موارد است.

وزیر انرژی ترکیه در ادامه توضیحاتش افزود: بسته به نوسانات قیمت در بازارهای جهانی انرژی، کشور های جهان از جمله ترکیه و روسیه مرتباً درباره قیمت ‌ها و سایر مسائل تعیین قیمت مذاکره می‌ کنند.

این قرارداد در شرایطی منعقد می شود که روسیه پس از تحریم های غرب به دلیل حمله این کشور به اوکراین، با مشکلاتی در رابطه با صادرات گاز خود مواجه شده و تمایل زیادی به شناسایی مشتریان جدید دارد. به گفته دونمز، اگر آنکارا به تحریم های ضد روسیه می پیوست، مجبور می شد به دنبال تامین کنندگان دیگر گاز طبیعی باشد.

به گزارش سیناپرس، وی در خاتمه توضیحاتش افزود: همانطور که می دانید روسیه در پی تحریم های اعمال شده علیه این کشور فهرستی از کشورهای غیردوست را منتشر کرده است که اگر ما به این تحریم ها می پیوستیم ما نیز در لیست سیاه قرار می گرفتیم و به دنبال واردات جایگزین گاز بودیم.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا