رقابت مرگبار چین و آمریکا در شیوع کرونا

بر اساس آمارهای رسمی، موج جدید کرونا در برخی کشورهای جهان مشاهده شده و ویروس کووید ۱۹ پس از افزایش ناگهانی در چین و ایالات متحده دوباره این کشورها را با بحران مواجه کرده است. در این شرایط پروتکل های ایمنی، توصیه می کنند که دوز سوم واکسیناسیون تزریق شود.

به گزارش سیناپرس، در پی شیوع جدی کرونا در چین و ایالات متحده آمریکا، متخصصین توصیه می کنند مردم دوزهای تقویتی را که برای پوشش آنتی بادی ها طراحی شده اند، تزریق کنند. این موضوع بسیار مهم است،زیرا آنتی بادی ها پس از سه ماه به خصوص در افرادی که بیش از شش ماه پیش واکسن دریافت کرده اند شروع به کاهش می کنند، زیرا در این مرحله سطح آنتی بادی آنها پایین خواهد بود.

نکته جالب توجه در کشورهای چین و آمریکا این است که تصور می‌شود، ۴۰ درصد از افراد مبتلا به کووید-۱۹ در موج های جدید این بیماری بدون علامت هستند، اما همچنان می ‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند. استفاده از ماسک می ‌تواند با جلوگیری از انتقال ویروس توسط افرادی که مبتلا به کووید-۱۹ هستند، به طور قابل توجهی شیوع ویروس‌ها را در جامعه کاهش دهد. همچنین در جدید ترین توصیه های بهداشتی ارائه شده، از مردم خواسته می شود که پروتکل های بهداشتی را برای جلوگیری از عفونت‌های جدید و انتشار آنها رعایت کنند.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است شکل گیری موج های جدید کرونا در کشورهای جهان در شرایطی گزارش می شود که در آستانه زمستان قرار داریم و تعطیلات سال نوی میلادی می تواند شرایط را به مراتب حادتر کند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا