تولید نفت روسیه متوقف می شود

تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه شامل حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی می شود و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی اقدام به تعیین سقف قیمت برای فروش نفت این کشور کرده است. روسیه در مقابل تهدید کرد که در صورت اجرای این طرح، تولید نفت خود را متوقف خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه روز سه ‌شنبه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن اقدامات متقابلی برای سقف قیمت اعمال شده توسط کشورهای غربی برای نفت روسیه اعمال می ‌شود.همچنین بر اساس این فرمان، عرضه نفت و فرآورده های نفتی روسیه به اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی در صورتی که سقف قیمتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در قراردادها قید شود، ممنوع می شود.

به گزارش سیناپرس، بر اساس قوانین روسیه، رئیس جمهور این کشور می تواند مجوز ویژه ای برای تحویل نفت و فرآورده های نفتی که طبق این فرمان ممنوع شده اند، اعطا کند.

این سند از اول فوریه لازم الاجرا می شود و تا ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ اعتبار دارد. بر اساس این دستور جدید پوتین، ممنوعیت تولید نفت از اول فوریه لازم الاجرا خواهد شد و دولت روسیه تاریخ ممنوعیت فرآورده های نفتی را که زودتر از آن خواهد بود تعیین خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس سقف ۶۰ دلاری به ازای هر بشکه نفت خام روسیه که توسط اتحادیه اروپا اعمال شده  است، کشورهای گروه هفت و استرالیا به توافق رسیدندکه فروش نفت روسیه به قیمت بالاتر از این سقف ممنوع شود. این تحریم که از ۵ دسامبر اجرایی شد، حمل و نقل و بیمه کردن هر نوع سوخت روسیه با قیمت بالاتر ممنوع  خواهد شد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: /english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا