ترسیم کامل ترین درخت تکامل ژنتیکی انسان

تیمی از متخصصین رشته های ژنتیک، باستان شناسی و انسان شناسی موفق به طراحی یک شجره خانوادگی جدید برای انسان شدند. این درخت تکاملی  طراحی شده، بزرگترین داده ‌های بانک ‌های زیستی مختلف در مقیاس جمعیت و نمونه ‌های باستانی از سراسر جهان را برای اتصال ژنوم‌ های انسان مدرن و باستانی توالی ‌بندی کرده است.

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران موفق به طراحی و ترسیم کامل ترین درخت ژنتیکی انسان شدند. این جدول تکاملی می تواند به عنوان نقشه راه در بسیاری از مطالعات و پژوهش های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

گیل مک ‌وین از دانشگاه آکسفورد در این رابطه گفت: تهیه این شجره نامه از انسان کاری است که مدت‌ هاآرزوی انام آن را داشتم. هدف اصلی ما این بود که بتوانیم کلیت آن چه را که می ‌توانیم درباره تاریخ بشر از طریق این شجره نامه یاد بگیریم، به نمایش بگذاریم.

به گفته محققان، یافته های این مطالعه نشان می دهد که ریشه های اولیه ما به عنوان انسان در شمال شرقی آفریقا بوده است.

مک ‌وین در ادامه توضیحات خود می ‌گوید: دانستن این موضوع بسیار مهم است که تمامی انسان ‌ها در نهایت با یکدیگر مرتبط هستند. علاوه بر این باید در نظر داشت که با گسترش انسان در سراسر جهان، درخت ارتباط متقابل شکل گرفت. از شمال شرق آفریقا تا جزایر مختلف اقیانوس آرام و  آنچه که امروزه به عنوان جزایر آسیا و اقیانوس آرام شناخته می شود، انسان ها به کاوش و گسترش نژاد خود در سراسر زمین ادامه دادند.

محققان همچنین دریافتند:به نظر می ‌رسد مردم ده ‌ها هزار سال قبل از آنچه که سوابق باستان‌ شناسان نشان می ‌دهند به منطقه ‌ای رسیده ‌اند که اکنون به نام پاپوآ گینه نو و قاره آمریکا شناخته می ‌شود. البته این مساله را نیز باید در نظر گرفت که ممکن است مهاجرت های اولیه دیگری از انسان وجود داشته باشد که هنوز شناخته نشده است.

پژوهشگران در نتیجه گیری این مطالعات عنوان کردند که اعتقاد اساسی این است که انسان ها همه با یک درخت اجدادی به هم متصل هستند.به گزارش سیناپرس،شرح کامل این پژوهش ساعاتی پیش به طور آنلاین در ژورنال الکتریکی Science.org منتشر شده و در اختیار محققان قرار دارد.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا