پیشگیری از مرگ هزاران کودک با واکسنی جدید

دانشمندان هندی موفق شدند واکسن کونژوگه پنوموکوکی کودکان ۱۴ ظرفیتی جدیدی را تولید کنند که قادر است از مرگ هزاران نوزاد پیشگیری کند.

به گزارش سیناپرس، روز گذشته واکسن جدید کونژوگه پنوموکوکی کودکان ۱۴ ظرفیتی که توسط شرکت Biological E. Limited (BE) در هندوستان برای ساخت و تجاری سازی در این کشور تولید شده، به طور رسمی توسط مقامات بهداشتی این کشور تأیید شد. این واکسن برای محافظت از نوزادان در برابر عفونت استرپتوکوک پنومونیه یا عفونت S. pneumoniae طراحی شده است که باعث ایجاد عفونت خونی شده و به عنوان یکی از علل اصلی مرگ و میر در میان کودکان زیر پنج سال در بسیاری از کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته می شود.

این شرکت داروسازی و تولید واکسن مستقر در حیدرآباد به طور رسمی تاییدیه DCGI واکسن تحقیقاتی پلی ساکارید مزدوج پنوموکوکی  PCV14  خود را اعلام کرد.

ماهیما داتلا، مدیر عامل شرکت فوق، با ابراز خوشحالی از دریافت تاییدیه های بهداشتی قانونی، گفت که این واکسن با جلوگیری از بیماری تهاجمی پنوموکوکی جان میلیون‌ ها کودک را در سراسر جهان نجات خواهد داد.

واکسن PCV14 یکی از واکسن های ضروری کودکان خواهد بود که احتمالا وارد برنامه واکسیناسیون سراسری بسیاری از کشورها شود. باید در نظر داشت که این شرکت همچنین در حال دریافت مجوز از تنظیم کننده های سایر کشورها برای عرضه واکسن در سطح جهانی است.

آنچه باید در مورد واکسن PCV14 BE بدانید

به گزارش سیناپرس، واکسن BE-PCV14 حاوی بیشترین تعداد سروتیپ بوده و محافظت گسترده‌ ای را در برابر دو سروتیپ جدید 22F و 33F ارائه می ‌کند که بنا به گزارش‌ ها اخیراً باعث ایجاد عفونت های متعددی در گوشه و کنار جهان شده ‌اند. این واکسن در مجموع، شامل ۱۴ سروتیپ (1، 3، 4، 5، 6B، 7F، 9V، 14، 18C، 19A، 19F، 22F، 23F و 33F  ) است.

در خاتمه گفتنی است این واکسن در ۳ دوز در ۶، ۱۰ و ۱۴ هفتگی به نوزادان تزریق می شود.

آزمایش فاز ۳ واکسن PCV14 BE نشان داد این واکسن از نظر ایمنی به خوبی قابل تحمل و ایمن است.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا