شلوار قدیمی که ۱۱۴ هزار دلار قیمت دارد

به گزارش سیناپرس، یک شلوار جین ۱۶۵ ساله که از یک کشتی غرق شده در قرن نوزدهم پیدا شده بود، در یک حراجی به قیمت ۱۱۴ هزار دلار فروخته شد. این شلوار جین در خانه حراج هولابرد آمریکاییانا با محموله ای از اشیاء دیگر که در میان لاشه کشتی کشف شده بود، به فروش رفت.

خانه حراج معتقد است که بر اساس نوع پارچه و دکمه های روی آن، احتمالا این شلوار جین یک جین اولیه باشد که توسط شرکت Levi Strauss در دهه ۱۸۵۰ تولید شده است. همچنین اعتقاد بر این است که شلوار جین احتمالاً متعلق به جان دمنت از اورگان که یک سرباز کهنه سرباز مکزیکی-آمریکایی بود تعلق داشته باشد.

صدها مورد تاریخی در میان بقایای این کشتی در آمریکای مرکزی یافت شده که در سال ۱۸۵۷ در اعماق اقیانوس اطلس غرق شد. این کشتی که به عنوان کشتی طلا نیز شناخته می شود، کشتی بخار ۸۵ متری بود که بین آمریکای مرکزی و ساحل شرقی ایالات متحده در دهه ۱۸۵۰ کار می کرد.

در آخرین سفر خود، کشتی پس از خروج از بندری در پانامای کنونی با صدها مسافر و محموله از کالیفرنیا، از جمله انبوهی از طلا، عازم نیویورک بود که چند روز پس از سفر، با یک طوفان سهمگین در سواحل کارولینا روبرو شد. این کشتی سرانجام در ۱۲ سپتامبر ۱۸۵۷ به همراه ۴۲۵ مسافر و ۱۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم طلا غرق شد.

کشتی نگونبخت SS در دهه ۱۹۸۰همراه با مجموعه وسیعی از بقایایی باورنکردنی شناسایی شد. این کشتی هنگام سفر از پاناما به نیویورک، در عمق ۲.۲ کیلومتری اقیانوس اطلس در سواحل کارولینای شمالی غرق شده بود.به گزارش سیناپرس، بازیابی کشتی غرق شده در چندین مرحله بین سال های ۱۹۸۸-۱۹۹۱ و دوباره در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد.

در کنار این شلوار جین، سایر اقلام فروخته شده شامل ده ها حلقه، گیره، دکمه سرآستین و چندین ساعت جیبی است. این حراج همچنین تعدادی سکه طلا و پول کاغذی مربوط به سال ۱۸۵۰، به علاوه صندوقی از آذوقه های دریایی، کلیدهای اتاق گنج طلا و برچسب های چمدان مسافران را به فروش رساند.

به گزارش سیناپرس، باب ایوانز (Bob Evans) دانشمندی که در ماموریت های بازیابی حضور داشت، توضیح داد: امروزه اقلام به ظاهر معمولی مسافران و خدمه، بینش فوق العاده ای از زندگی روزمره افرادی که با کشتی بخار سفر می کردند را به ما ارائه می دهد و از این بابت ارزشمند هستند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: iflscience

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا