گرمایش زمین بخش هایی از آسیا را غیر قابل سکونت می کند

به گزارش سیناپرس، تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین به عنوان اصلی ترین تهدید های پیش روی کره زمین محسوب می شوند. مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد تداوم این روند گرمایش زمین می تواند منجر به غیر قابل سکونت شدن بخش هایی از قاره آسیا از جمله هندوستان شود.

گزارش اخیر بانک جهانی هشدار داده است که هندوستان یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که موج گرمای شدیدی را تجربه خواهد کرد که این روند گرمایش، محدودیت بقای انسان را خواهد شکست. این گزارش ترسناک با عنوان فرصت های سرمایه گذاری اقلیمی در بخش خنک کننده نشان داد که هند در چند سال اخیر دمایی بالاتر از حد معمول را تجربه می کند.

در این میان باید به توضیح این مفهوم بپردازیم که شکستن مرز دمای بقای انسان به چه معناست؟ این اصطلاح به قانونی اشاره دارد که  بیان می ‌کند انسان ‌ها می ‌توانند ۳ دقیقه بدون هوا، ۳ روز بدون آب و ۳ هفته بدون غذا زنده بمانند، اما در این مورد، همیشه موارد خارق ‌العاده‌ای وجود دارد که برخی تا ۹ روز بدون آب زندگی می ‌کنند. بر اساس آخرین داده ‌ها، در سال ۲۰۲۲، هند با یک بهار با دمای بالا همراه با موج گرمای شدید مواجه شد که در طول تاریخ بی سابقه بوده است. بالاترین دمای هوا در این کشور ۴۶ درجه سانتیگراد بوده است.

به گزارش سیناپرس، این شرایط در بسیاری از کشورهای جهان دیده شده و تداوم روند فعلی می تواند منجر به بروز مشکلاتی جدی در محیط زیست مناطق مختلفی از جهان شده و زندگی انسان ها و موجودات زنده دیگر را به خطر بیاندازد.

مترجم: ناصر پورقدیمی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا