برخی شیشه های شیر ویژه نوزادان سمی هستند

به گزارش سیناپرس،کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده هشدار می دهد؛ والدینی که از شیشه شیر برای تغذیه کودکان نوپا استفاده می کنند، باید بسیار مراقب باشند، زیرا برخی از این محصولات می تواند حاوی آلودگی و سموم سرب باشند.

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: برخی محصولات شیشه شیر آلوده به سرب بوده و هنگامی که پایه آن ها از هم جدا می شود، یک نقطه لحیم حاوی سرب نمایان می شود. سرب اگر توسط کودکان خورده شود سمی است و می تواند اثرات نامطلوبی برای سلامتی وی ایجاد کند.

در حال حاضر به دلیل این الودگی سربی، فراخوان جمع آوری یک محصول به نام Green Sprouts در ایالات متحده صادر شده است. در مقابل این شرکت مدعی است که این شیشه شیرها خطر ناچیزی برای سلامت و ایمنی کودکان دارند. به گزارش سیناپرس، در این شرایط نیویورک تایمز گزارش داد بخشی از این شیشه شیرها که حاوی سرب است در آزمایشگاه ایمنی آزمایش نشده است، زیرا قرار نبود تحت استفاده قرار گیرد.

فارغ از توضیحات این شرکت سازنده شیشه شیر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که سطوح بالای قرار گرفتن در معرض سرب می تواند باعث مشکلات عصبی و رفتاری و همچنین کما، تشنج و مرگ در کودکان شود.

در گزارش این سازمان عنوان شده است کودکانی که از مسمومیت شدید سرب جان سالم به در می ‌برند ممکن است دچار ناتوانی ذهنی و اختلالات رفتاری شوند.

در خاتمه به تمامی والدین توصیه می شود؛ خرید محصولات مطمئن و دارای استانداردهای ایمنی را برای کودکانشان جدی گرفته و در کل پیشنهاد می شود از ظروف سالم شیشه ای به جای ظروف پلاستیکی برای دادن غذا به کودکان استفاده شود.

مترجم: مریم عالمی

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا