شبیه سازی شکستگی و ترمیم استخوان انسان در فضا

به گزارش سیناپرس، با توجه به برنامه های گسترده سازمان های فضایی برای اعزام انسان به ماه و مریخ، دانشمندان نیاز به بررسی شرایط و حوادث مختلف احتمالی دارند. به همین دلیل تحقیقات جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی روی داروی قابل کاشت و چسبی در حال اجرا است که می‌تواند رشد استخوان را تحریک کند.

شواهد و برنامه ریزی های مختلف نشان می دهد: احتمالا در سال های پیش رو باید منتظر اقامت طولانی مدت انسان در ماه و سیاراتی مانند مریخ باشیم. به همین دلیل داشتن اطلاعات کافی برای مواجه شدن با شرایط اضطراری بسیار مهم محسوب می شود. برای نمونه دانشمندان قصد دارند بدانند در صورت وقوع حوادث پیش بینی نشده ای از قبیل شکستگی استخوان در فضا، چه اقداماتی را می توان انجام داد؟

به همین دلیل شرکت اسپیس ایکس امروز سه ‌شنبه، یک ماموریت تامین مجدد را برای تحویل محموله‌ ای از اقلام توسعه‌ یافته توسط شرکت‌ های تجاری که نیاز به آزمایش در مدار دارند، آغاز خواهد کرد. پنجره پرتاب در ساعت 3:54 بعد از ظهر به وقت محلی در شرق ایالات متحده باز می شود.

گفتنی است این بیست و ششمین ماموریت تجاری خدمات تامین مجدد اسپیس ایکس و ناسا خواهد بود و یک راکت فضایی فالکون ۹ قرار است از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به سمت ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، تحقیقات فوق توسط آزمایشگاه ملی ایستگاه بین المللی فضایی حمایت می شود. در این مطالعات چسب تزریقی ترمیم کننده استخوان به نام Tetranite که توسط شرکت تجهیزات پزشکی RevBio ساخته شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این چسب برای تسریع رشد استخوان پس از شکستگی و ترک  ساخته شده است. علاوه بر این، دور جدید تحقیقات در مدار زمین بر نحوه عملکرد تترانیت در ریزگرانش متمرکز خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، پروژه تحقیقاتی ویژه در مورد دستگاه تحویل داروی قابل کاشت در ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۱ توسط موسسه تحقیقاتی متدیست هیوستون اعلام شد. این دستگاه قادر است از راه دور فعال شود تا دارو را در داخل بدن آزاد کند. اولین تحویل مواد تحقیقاتی بخشی از بیست و سومین ماموریت تامین مجدد بود.

به گزارش سیناپرس، این دستگاه در صورت موفقیت می تواند به پزشکان اجازه دهد تا از راه دور تحویل دارو به بیماران در مناطق دوردست زمین یا حتی درمان فضانوردان در طول پروازهای فضایی را کنترل کنند.

در خاتمه گفتنی است تراشه‌های بافتی از بافت واقعی انسان تقلید کرده و به محققان این امکان را می‌دهد تا «مکانیسم‌های مولکولی» طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را با امید به کشف درمان ‌های جدید، مطالعه و مشاهده کنند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا