کشف یک گونه جدید از لاک پشت‌های غول پیکر

دانشمندان یک لاک پشت غول پیکر را در اسپانیا کشف کردند.

به گزارش سیناپرس اردبیل، دیرینه شناسان بقایای فسیلی یکی از بزرگترین لاک پشت هایی را که تا کنون زندگی کرده است، کشف کرده اند. گونه جدید که حدود 70 میلیون سال پیش زندگی می کرد، Leviathanochelys aenigmatica نام گرفت. این موجود 3.74 متر طول دارد که یکی از بزرگترین لاک پشت های شناخته شده ای است که تاکنون وجود داشته است. به طرز شگفت‌انگیزی، اگرچه لاکپشت های غولپیکر کشف شده شبیه به هم بودند ولی کاملا به طور مستقل از یکدیگر به اندازه‌های غول‌پیکر متفاوت بزرگ شده اند.

این کشف جدید در ابتدا به طور تصادفی انجام شد، زیرا یک کوهنورد به طور تصادفی با تعدادی استخوان در کوه های پیرنه در شمال اسپانیا رو به رو شد. دیرینه شناسان آن را بررسی کردند و بخش های جدیدی مانند لگن لاک پشت غول پیکر به همراه بخش پشتی پوسته آن را کشف کردند. برخی ویژگی‌های غیرمعمول لاکپشت به تیم این امکان را داد که به این نتیجه برسند که متعلق به گونه‌ای کاملاً جدید است. لاکپشت کشف شده یک ویژگی عجیب به‌ویژه برجسته بودن بخشی از استخوان که به سمت لگن بیرون می‌آید داشت. این اولین بار است که چنین ساختاری در هر گونه لاک پشت، زنده یا مرده دیده می شود.

آنجل هرناندز لوژان، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «ما حدس می زنیم که این فرآیند به عنوان یک نقطه اضافی برای عضلات کنترل کننده انقباض شکمی لاک پشت عمل می کند. این می‌تواند به این معنی باشد که این نقشی مرتبط با سیستم تنفسی داشته و می‌تواند به لاک‌پشت غول‌پیکر کمک کند تا ظرفیت تنفس خود را در اعماق زیاد به حداکثر برساند»

این تیم می گوید که قبل از تعیین اطلاعات بیشتر در مورد این گونه، باید استخوان های بیشتری پیدا شود. که شامل تخمین قطعی تری از اندازه آن شود.

منبع:new atlas
مترجم: مهناز علیرضایی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا