چرا زانوهای انسان مستعد آسیب دیدگی است؟

به گزارش سیناپرس،احتمالا تاکنون با آسیب های ورزشی مختلفی در ورزشکاران و حتی اطرافیانتان مواجه شده اید و در این میان آسیب های مرتبط با زانو بسیار شایع تر از سایر آسیب دیدگی ها است.

آسیب دیدگی زانو یکی از رایج ترین انواع آسیب دیدگی است که نه تنها در ورزشکاران بلکه در بسیاری از افراد عادی نیز دیده می شود. دلیل این شایع بودن آسیب زانو از نظر پزشکی کاملا مشخص و توجیه پذیر است، زیرا بر خلاف بسیاری از مفاصل بدن مانند مفصل ران، که یک مفصل گوی و کاسه ای است، مفصل زانو یک مفصل لولایی  به شمار می رود.

باید توجه داشت که قسمت پایینی استخوان ران شما در بالای استخوان ساق پا قرار می گیرد و مفصل زانو توسط رباط ها و ماهیچه هایی که به راحتی می توانند رگ به رگ شده و پاره شوند به هم متصل می شوند.

به گزارش سیناپرس، مفصل زانو علاوه بر اینکه از نظر ساختاری پایدارتر است، بسیار محدودتر است، زیرا فقط می تواند با مقدار بسیار محدودی از پیچش به جلو و عقب حرکت کند. در لحظه ای که زانو دیگر با پا در یک راستا قرار نمی گیرد، بدن مستعد آسیب بوده و در این شرایط برای ثبات به رباط  ها و ماهیچه ها تکیه می کند. در حقیقت کلید آسیب دیدگی زانو در این نکته نهفته است زیرا رباط ها و ماهیچه ها  به راحتی می توانند بر اثر فشار بیش از حد آسیب دیده و در نتیجه مفصل زانو دچار مشکل شده و حتی از جای خود خارج شود.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: sciencefocus

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا