شهرهای آینده از نگاه محققان دانشگاه MIT

شهرها می توانند گیج کننده و مکانهای شلوغ ، آشفته و کثیفی باشند. به این تصور ترافیکهای سنگین را هم اضافه کنید. در این وضعیت تیره و تار، حمل و نقل عمومی به یک معما تبدیل می شوند و انبوهی از زباله ها در گوشه و کنار شهر انباشته می شود. حالا این سؤال مطرح می شود که چه چیزهایی شهرها را به مکانی بهتر تبدیل خواهد کرد؟

محققان دانشگاه MIT وارد عمل شده و تحقیقاتی را با در نظر گرفتن فاکتور داده ها انجام داده و نتایج را در کتابی به نام «شهر فردا: حسگرها، شبکه ها، هکرها و آینده زندگی شهری» منتشر کرده اند. این محققان که در آزمایشگاه Senseable City Lab این دانشگاه حضور دارند به مدت یک دهه به بررسی داده های متنوعی از شهرهای مختلفی از 4 قاره جهان پرداخته اند تا در نهایت تصویری از شهرهای آینده در قالب ترافیک در جریان و افرادی که با آن زندگی می کنند ارایه کنند. در این تصاویر جایی که زباله ها انباشته می شود نیز قابل مشاهده است.

کارلو راتی می گوید: حالا اینترنت به اینترنت اشیا تبدیل می شود و این چیزی است که به طور کلی دستخوش تغییر شده است

 

در بررسی جامع محققان دانشگاه MIT به این واقعیت اشاره شده که استفاده از شبکه جامع اطلاعاتی می تواند به شکل گیری سیاستها و برنامه ریزیهای بهتر برای اداره جامعه شهری منجر شود.

کارلو راتی مدیر این آزمایشگاه می گوید: نکته مهم فکر کردن درباره این موضوع است که چگونه می توان به درک بهتری از پویایی شهرها دست یافته و از آن برای خلق مکانی جهت زندگی استفاده کرد که به خوبی تحت کنترل شهروندانش باشد.

کارلو راتی و همکارانش به این واقعیت هم اشاره می کنند که چگونه می توان از فناوریهای شبکه ای برای مطالعه شهرها به گونه ای هوشمندانه استفاده کرد که تا یک دهه قبل چنین امکانی هرگز وجود نداشته است.  راتی می گوید: حالا اینترنت به اینترنت اشیا تبدیل می شود و این چیزی است که به طور کلی دستخوش تغییر شده است.

منبع: news

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا