تقویت سیستم ایمنی با غلغلک دادن مغز

مطالعه جدید محققان نشان می دهد تحریک مصنوعی مرکز درک احساسات خوب در مغز به تقویت سیستم ایمنی بدن موشهای آزمایشگاهی منجر می شود. این روش می تواند به عنوان یکی از مظاهر دارونماها در بهبود سلامت بدن به کار گرفته شود.

این تحقیقات نشان می دهد فعالسازی مناطقی از مغز که با احساسات خوب و مثبت مرتبط هستند ارتباط معناداری با با بهبود واکنش بدن نسبت به بیماریهای مختلف دارند.

اکنون دانشمندان امیدوارند که بتوان از نتایج این یافته برای انسانها نیز استفاده کرد و با تحریک بخشهای خاصی از مغز سیستم ایمنی افراد را در وضعیتی به مراتب قوی تر از قبل قرار داد

حالا این امیدواری شکل گرفته که از این یافته جدید علمی – پزشکی که جزئیات آن در Nature Medicine منتشر شده در آینده برای تولید داروهای جدید استفاده کرد.

دانشمندان پزشکی از مدتها پیش به این نتیجه رسیده اند که استفاده از دارونماها نظیر آنچه که در این یافته ارایه شده، تأثیر قابل توجهی در بهبود سلامت بیماران دارد. اما تاکنون مشخص نشده بود که چنین روش درمانی در بهبود سلامت فیزیکی بیماران نیز تأثیرگذار باشد.

در تحقیقات جدید دانشمندان پس از تحریک بخش مرکزی مغزی موشهای آزمایشگاهی مبتلا به باکتری خطرناک «ای کولای» متوجه شدند که سیستم ایمنی این حیوان در مقایسه با وضعیت عادی آن تا دو برابر در مقابله با این بیماری مؤثرتر عمل می کنند. اکنون این امیدواری شکل گرفته که بتوان از نتایج این یافته برای انسانها نیز استفاده کرد و با تحریک سلولهایی از بخشهای خاصی از مغز انسان، سیستم ایمنی افراد را در وضعیتی به مراتب قوی تر از قبل قرار داد.

منبع: medicalxpress

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا