4 جولای، تاریخ رسیدن کاوشگر جونو به مشتری

سفر به سیارات دیگر هنوز برای انسان ها ممکن نبوده است ولی در طول چند سال اخیر به شدت با افزایش تعداد کاوشگرهایی که پای بر روی سطح کرات دیگر گذاشته و یا به محیط آنها نزدیک می شده اند داشته ایم. حال یکی از هیجان انگیزترین پروژه های مربوط به کاوشگرها در جهان را می توان کاوشگر جونو دانست که هدف از ساخت آن، ورود به سیاره ای پرتلاطم به نام مشتری بوده است.

بر اساس اعلان رسمی سازمان ناسا قرار است تا در تاریخ 4 جولای شاهد این باشیم که این سفر 600 میلیون کیلومتری توسط جونو به پایان رسیده است و این سفینه سرانجام به مشتری رسیده است

ورود به مشتری به علت نوع خاص امواج موجود در اطراف این سیاره بسیار دشوار است و به همین دلیل نیز سازمان ناسا مدت زمان زیادی را به طراحی این کاوشگر ویژه اختصاص داده بود. حال به نظر می رسد که پس از دو سال انتظار می توانیم شاهد رسیدن این کاوشگر به مقصد آن باشیم.

بر اساس اعلان رسمی سازمان ناسا قرار است تا در تاریخ 4 جولای شاهد این باشیم که این سفر 600 میلیون کیلومتری توسط جونو به پایان رسیده است و این سفینه سرانجام به مشتری رسیده است. این کاوشگر که ابعاد آن تقریبا به اندازه یک زمین بسکتبال است قرار است تا تعداد 37 اقدام برای نزدیک شدن به سطح مشتری را داشته باشد که با توجه به اتمسفر شدیدا مغناطیسی این سیاره امری دشوار به نظر می رسند.

شایان ذکر است که شرایط امواج موجود در اطراف این سیاره به اندازه ای شدید است که می تواند ساختار یون های محیطی را تحت تاثیر قرار بدهد و این شرایط برای بیشتر سفینه ها نابودکننده خواهد بود. به همین دلیل نیز برای ورود به جو این سیاره، نخستین تلاش بسیار مهم و دشوار به نظر می رسد و متخصصان سازمان ناسا برنامه ریزی ویژه ای برای این امر انجام داده اند. همچنین سیستم های کامپیوتری جونو برای در امان ماندن از این تشعشات در یک محفظه تیتانیومی به وزن 181 کیلو 437 گرم قرار گرفته اند.

در ادامه می توانید ویدیوی مربوط به توضیحات متخصصان ناسا درباره این کاوشگر منحصر به فرد و مقصد پرمخاطره آن را مشاهده کنید.

منبع: futurism

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا