مهلت ارسال آثار دومین جشنواره علم وعامه تا 15مهرماه سال جاری

 سونا آقا بابایی روز دوشنبه درنخستین نشست خبری موزه علوم درسال 95افزود: جشنواره علم وعامه خاستگاه استعدادهای نو و بسترمناسبی برای شناسایی، معرفی و تقدیر از افراد ، نهادها و سازمان هایی است که در حوزه آموزش غیر رسمی و مدیریت نوآوری فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره رویدادی سالیانه است که ازدو بخش غیررقابتی و رقابتی تشکیل شده بیان کرد: دربخش رقابتی این جشنواره، با ترغیب همگان تفکر علمی و مشارکت جویی علمی را ترویج می کند ، در بخش غیر رقابتی که بخش نمایشگاهی است ، نهادها و سازمان های ملی و بین المللی درهفته علم و درمکان تعیین شده به ارایه دستاوردهای خود در حوزه آموزش غیر رسمی که بتواند مفاهیم علمی یا فنی را به زبان ساده و قابل فهم ارایه کند می پردازد.
آقابابایی گفت: حوزه رقابتی جشنواره از دو بخش اصلی و ویژه تشکیل شده ، بخش اصلی جشنواره شامل آموزش و معرفی تمامی مفاهیم علمی است که آثار مربوطه باید در قالب های ساخت ابزار برای آموزش و نمایش مفاهیم علمی ، داستان علمی -تخیلی ، ساخت کیلیپ علمی ، جنگ و قصه گویی علمی ، طراحی و ساخت اسباب بازی های علمی ارایه شود.
وی بیان کرد: در بخش ویژه ، موضوع هرساله متغیر است و محورها بر اساس مسایل و چالش های روز توسط کمیته علمی تعیین می شود، امسال محورهای جشنواره در بخش ویژه با موضوع ' بهینه سازی مصرف ' ( آب و انرژی ) در نظر گرفته شده است.
آقا بابایی افزود: در این بخش مفاهیم راهکارهای کابرد تولید انرژی پاک در محیط های خصوصی و عمومی ، آگاه سازی مردم نسبت به تخریب محیط زیست ، سلامت انسان و انرژی های سبز، افزایش حساسیت و مسولیت پذیری شهروندان در مقابل رفتارهای نادرست مصرف ، تشویق و فرهنگ سازی عامه مردم برای اصلاح الگوی مصرف و انتقال و آموزش مفاهیم علمی مربوط به بهینه سازی مصرف باید در یکی از قالب های اجرای تئاتر،، ساخت ابزار ، نقاشی ، پویا نمایی ، شبکه اجتماعی ، عکاسی ارایه شود .
وی یادآور شد: شرکت کنند گان باید تا 15 مهرماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه ارسال شود و دومین جشنواره علم و عامه از 15 تا 20 آبان ماه برگزار می شود.
آقابابایی گفت: ترویج علم و تفکر علمی و تربیت شهروند علمی ، تشویق همگان برای ممشارکت جویی در فعالیت های علمی ، دریافت ایده های نو درحوزه آموزش غیر رسمی ، فراهم آوردن شرایط مناسب برای بروز نوآوری ، جهت دهی به استعدادها در راستای گسترش علمو فناوری و نیز فرهنگ سازی به منظور استفاده از راه حل های علمی برای رویایی با مسایل و چالش ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا