نخستین جراحی موفق كارگذاری الكترود در لایه های مغز در كشور

دكتر ملاحسینی جراح مغز و اعصاب و سرپرست این تیم جراحی در بیمارستان پارس عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهاركرد: این جراحی كه مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام شد، روی بیماران صرع مقاوم به درمان انجام می شود. 
وی با اشاره به این كه در بسیاری از موارد از طریق تصاویر اسكن شده از مغز نمی توان منشا دقیق امواج الكترونیكی منتج به تشنج در سطح مغز را شناسایی كرد، افزود: ما در این عمل جراحی با كار گذاشتن الكترود در نقاط مختلف مشكوك سطح مغز به راحتی می توانیم محل دقیق تشنج را تشخیص دهیم. 
این جراح مغز و اعصاب در ادامه در تشریح عمل جراحی امروز روی مغز یك بیمار مبتلا به صرع گفت: پس از برداشته جمجمه سر و كار گذاشتن الكترودها در نقاط مختلف مغز، جمجه را بستیم و از طریق مشاهده مانیتور فعالیت الكترودها در محل دقیق تشنج را شناسایی كردیم. 
وی با اشاره به زمان دو تا سه ساعته اجرای این عمل جراحی، درباره مزایای استفاده از این روش جراحی اظهاركرد: پیش از این برای عمل جراحی پزشكان مجبور بودند بسیاری از نقاط مغز را به صورت وسیع تری مورد دستكاری قرار دهند كه این موضوع افزایش عوارض پس از جراحی را به دنبال داشت. 
وی با بیان این كه این شیوه جراحی در بسیاری از كشورهای پیشرفته از جمله آمریكا انجام می شود، گفت: دستگاه مورد استفاده در این جراحی به وسیله یك شركت خصوصی وارد كشور شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا