پروفسورسمیعی : تولید علم ضرورت امروز جامعه پزشكی است

 وی روز شنبه در دیدار با جراحان مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكی شیراز و بازدید از بیمارستان نمازی این شهر افزود: خوشحالم در شهری هستم كه سعی كرده در رشته های مختلف مغز و اعصاب، به ویژه علوم نوین اعصاب، فعالیت های بسیاری داشته باشد و پیشرفت بزرگی برای شیراز به دست آورده است. 
وی با بیان اینكه علم روز به روز به طرف جلو حركت می كند و فعالیت ها، باید طبق دانش روز باشد گفت : حتی به دانش روز هم اكتفا نكنید و خود شما، دانش به وجود بیاورید. 
سمیعی اضافه كرد: اساتید باید جان مایه تحقیقات علمی به دانشجویان، تزریق كنند و آموزش دهند و تنها راه موفقیت كشور، تحقیقات علمی است. 
این استاد برجسته بین المللی یادآور شد: ما می توانیم در شیراز، سطح علوم اعصاب را بالا ببریم ولی اگر علوم در مسیر تحقیقات نباشد، موفق نیست. 
وی پزشكان جوان را به داشتن روحیه كار و تلاش بیشتر دعوت كرد و گفت : امیدوارم جوانان سختكوش ایران انگیزه بیشتری به دست آورده و بدانند با وجود سختی‌هایی كه وجود دارد می‌توان به مدارج بالای علمی دست پیدا كرد. 
پروفسور سمیعی افزود: جوان‌ها بدانند با علم‌آموزی است كه به سعادت اصلی دست پیدا می‌كنند، چرا كه اگر در پی ثروت باشند و آن را به دست هم بیاورند ممكن است از دست برود اما علم همواره به انسان امید، لذت و مصونیت می‌دهد. 
به گزارش ایرنا ،رئیس بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر آلمان در پایان این دیدار، بر سر مزار مرحوم نمازی، حاضر شد و ادای احترام كرد. 

 

 

 

 

 
 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا