کمک به صنایع بحران‌زده از اقدامات پژوهشگاه مواد و انرژی

دکتر امیر مقصودی پور با اشاره به چشم انداز سال 95 معاونت فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی افزود: فعال سازی دفاتر نمایندگی پژوهشگاه در استان‌ها و شهرک‌های صنعتی، تاسیس دفاتر جدید با رویکرد تخصصی در مناطق مختلف کشور و پیگیری و ساماندهی حضور اعضای هیات علمی در صنعت از مهمترین برنامه‌های این پژوهشگاه است.

وی فعال سازی و نظارت داخلی بر پروژه‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای پررنگ کردن نقش ناظرین را از دیگر برنامه‌های این پژوهشگاه در سال جاری دانست و اظهار کرد: تشکیل گروهی تخصصی جهت مشاوره و پیگیری مشکلات حقوقی پروژه‌ها (بیمه و مالیات) و کمک به صنایع بحران‌زده جهت برون‌رفت از ورشکستگی از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری است.

مقصودی پور اضافه کرد: علاوه بر آن فعال سازی پایلوت سرامیک و پررنگ کردن نقش آن در تولید نیمه صنعتی و توسعه پایلوت نقره و ارائه محصولات مورد نیاز کارگاه‌های صنایع دستی نیز در دستور کار پژوهشگاه مواد و انرژی در سال جدید قرار دارد.

معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی حضور فعال در بازار تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و تعامل با شهرک‌های صنعتی در جهت رفع مشکلات زیست محیطی آنها را از دیگر اقدامات این پژوهشگاه نام برد و خاطرنشان کرد: ساماندهی پروژه‌های معوقه، ادامه احداث دفاتر نمایندگی پژوهشگاه در شهرک‌های صنعتی و ارسال پروپوزال اعضای هیات علمی به صنایع و مذاکره در جهت انعقاد قرارداد و راهبری پروژه‌های جاری از دیگر برنامه‌های سال جاری این معاونت است.

مقصودی پور به بیان اقدامات صورت گرفته در سال 1394 پرداخت و اظهار کرد: برنامه ریزی و اجرای بازدید از صنایع، ارائه بیش از 40 پروپوزال و برگزاری بازدید از پژوهشگاه برای مدیران سازمان‌ها، راه اندازی دفتر نمایندگی پژوهشگاه در شهرک صنعتی اشتهارد و برپایی همایش آموزش و پژوهش در صنعت در این شهرک از مواردی بود که در سال گذشته انجام شد.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه میان این پژوهشگاه با دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، سازمان صنایع هواپیماسازی ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان، شرکت یزد انرژی توان، شرکت زرآزما و زرفرآور خاورمیانه و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این معاونت خبر داد.

معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی با تاکید بر این که در سال گذشته 21 پروژه قراردادی تصویب شد، افزود: در سال گذشته علاوه بر شناسایی نمایندگان منطقه‌ای برای استان‌های سمنان، خوزستان، اصفهان، فارس و یزد، سمینار پژوهشی در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین در مقاوم سازی تاسیسات نیروگاه‌های برق آبی کشور در مقابل پدیده‌های مخرب هیدرودینامیکی در اهواز برگزار شد.

به گزارش ایسنا وی همکاری در اجرای پروژه ساخت گوی و ماسوره مورد نیاز عتبات و تدوین برنامه عملیاتی سال 95 را از دیگر اقدامات این پژوهشگاه در سال گذشته دانست و خاطر نشان کرد: درسال گذشته 12 پروژه قراردادی خاتمه یافت که این امر منجر به کسب درآمد از اجرای پروژه‌های قراردادی شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا