سفر به مریخ با 100 میلیون بار مصرف سوخت کمتر

ناسا برنامه های متعددی را در ساختار کاری خوی پیش بینی کرده است و یکی از برنامه های جدیدی که ناسا برای آن تلاش می کند، ارسال انسان به یک شهاب سنگ در سال 2025 و ارسال انسان به مریخ در 2030 میلادی است. این سازمان فضایی برای رسیدن به این هدف بر روی موتور های پلاسما سرمایه گذاری می کند که می تواند فضانوردان را با کم ترین میزان سوخت ممکن به مریخ برساند.

نمونه اولیه این رانشگر توسط مهندسان فعال در دانشگاه میشیگان ساخته شده است. این رانشگر به عنوان بخشی از سیستم نیروی محرکه Aerojet Rocketdyne's XR-100 در نظر گرفته می شود که در ده سال آینده بر روی کره مریخ فرود خواهد آمد

نمونه اولیه این موتور ها که X3 خوانده می شوند با استفاده از ایجاد جریان پلاسما، به سرعت 42 هزار مایل بر ساعت (67 هزار و 200 کیلومتر بر ساعت) سرعت برای حرکت سفینه دست خواهد یافت. از آن جایی که مصرف سوخت این رانشگر 100 میلیون بار کمتر از راکت های شیمیایی معمول است، به صورت بدیهی می تواند برای کاوش مریخ، سیارک ها و سایر مناطق دور در منظومه شمسی مفید باشد.

نمونه اولیه این رانشگر توسط مهندسان فعال در دانشگاه میشیگان ساخته شده است. این رانشگر به عنوان بخشی از سیستم نیروی محرکه Aerojet Rocketdyne's XR-100 در نظر گرفته می شود که در ده سال آینده بر روی کره مریخ فرود خواهد آمد. لازم به ذکر است که به کار گیری فناوری X3 در این سیستم ها بسیار حیاتی است و از همین رو نیز پروفسور الک گالیمور، سازنده این موتور و تیم تحقیقاتی اش به دلیل کار بر روی این رانشگر از سوی ناسا 1 میلیون دلار دریافت کرده اند.

منبع: dailymail

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا